Ondersteun de apparaten van uw werknemers en klanten op afstand met Zoho Assist

Onderhoud op locatie van de pc’s van klanten of medewerkers is ouderwets en niet haalbaar bij het opschalen van uw bedrijf.

Remote desktop-software verbindt de technicus en de klant naadloos met elkaar. Zoho Assist is een trending cloudgebaseerde tool voor externe ondersteuning die u moet proberen.

De markt voor hulpmiddelen voor computerondersteuning op afstand groeit voortdurend omdat meer bedrijven de thuiswerkcultuur hebben overgenomen. Fortuin Zakelijke Inzichten voorspelt dat de marktkapitalisatie van dergelijke tools voor technische ondersteuning op afstand zal toenemen van $ 2,27 miljard in 2022 tot $ 7,22 miljard in 2029.

Een dergelijk fenomenaal groeipercentage van 18% is mogelijk omdat startups, eenhoorns, kleine tot middelgrote bedrijven en multinationals vertrouwen op ondersteuning op afstand voor alle IT-beheerbehoeften. Tegenwoordig bieden hardwareontwikkelaars ook ondersteuning op afstand aan hun klanten. En niet te vergeten, de meeste ontwikkelaars van computersoftware en mobiele apps vertrouwen ook op ondersteuning op afstand.

Aangezien ondersteuning voor extern bureaublad een cruciale servicesector is geworden, kunt u niet zomaar vertrouwen op hulpprogramma’s voor het delen van schermen op afstand. U moet een app hebben die klantgegevens beveiligt en tegelijkertijd technische ondersteuning gemakkelijk maakt. Lees verder om te ontdekken hoe Zoho Assist uw favoriete app voor externe desktops kan zijn terwijl we de tool bekijken.

Wat is Zoho Assist?

Zoho Assist is een softwarepakket voor extern bureaublad dat in de cloud wordt geïmplementeerd. Hiermee kunt u uw computer of mobiele telefoon verbinden met het apparaat van de klant, zoals Windows, Linux, macOS, iPad, iPhone en Android voor technische ondersteuning. De app creëert een end-to-end versleutelde verbinding zodat kwaadwillenden zich niet kunnen bemoeien terwijl je een klant of medewerker ondersteunt.

De tool heeft gespecialiseerde ondersteuningsmodules voor onbeheerde toegang, ondersteuning op afstand, assistentie via live camera, enz. Daarom kunt u de pc van een klant onderhouden wanneer deze niet in de buurt is, op voorwaarde dat ze instemmen met uw service.

Bovendien kan het IT-beheerteam werkstations repareren, updates installeren of systeemback-up nemen wanneer het bedrijfsactiviteitenteam niet werkt, waardoor de algehele productiviteit wordt verhoogd.

Over de grafische gebruikersinterface (GUI) gesproken, de tool is ultralicht en biedt cloudgebaseerde en zelfstandige implementatie. Voor de duidelijkheid, de tool wordt geleverd in drie verschillende pakketten, en dit zijn:

#1. Hulp op afstand

Het is een plug-in voor ondersteuning op afstand voor eindgebruikers die service krijgen van een technicus. De medewerker van de technische ondersteuning moet een link naar deze tool naar de doelclient sturen om services op afstand aan te bieden. Het is beschikbaar voor Windows, iOS en Android.

  9 Interactieve en boeiende contentideeën om uw bedrijf te laten groeien

#2. Onbeheerde toegang

Toegang zonder toezicht is een zelfstandige app voor klanten die hun thuis-pc, werklaptop en persoonlijke smartphone willen beheren vanuit één intuïtieve app. Naast traditionele computerapparatuur kan een gebruiker ook Raspberry Pi-programmeerinstallaties besturen.

Zoho Assist-ontwikkelaars hebben de tool beschikbaar gemaakt voor verschillende platforms zoals Linux, macOS, Android, Windows en Raspberry Pi.

#3. Technicusversie

De remote desktop-software van de technicus wordt geleverd met zowel toegang zonder toezicht als een module voor ondersteuning op afstand voor ondersteuning op hoog niveau. Een technische ondersteuningsmanager kan bijvoorbeeld nieuwe klantsessies starten of met hun toestemming verbinding maken met het apparaat van een bestaande klant.

Ondersteuning op afstand kan ook een doorlopende ondersteuningssessie verbinden met een andere expert, laten we zeggen een tier 2 staf die meer expertise heeft dan de eerstelijnsmedewerker. De app is ook beschikbaar voor de meeste besturingssystemen van computers en smartphones.

Naast bovenstaande tools heeft Zoho ook een Google Chrome-extensie uitgerold, namelijk Zoho Assist – FREE Remote Support Tool. Het is geschikt voor persoonlijk thuisgebruik als u ooit een niet-technisch familielid moet helpen bij het oplossen van problemen met een computer of smartphone. De extensie heeft zowel gratis als betaalde functies, dus kies degene die aan uw behoeften voldoet.

En als u ooit de Zoho Assist-app uit de App Store of Google Play moet downloaden, vindt u meteen twee verschillende apps. Zoals hun namen al doen vermoeden, moet u, als u technische assistentie nodig heeft, installeren Zoho Assist – Klant app. Integendeel, als je een technicus bent, zou je moeten krijgen Zoho Assist – Extern bureaublad op uw smartphone.

Zoho Assist Remote Desktop-functies

Zoho Assist streeft ernaar naadloze technische ondersteuning te bieden aan werknemers en klanten door middel van een groot aantal functies en remote desktop-softwaretechnologieën. Hieronder vindt u de functies van deze app waardoor het de favoriete ondersteuningstool is voor Merck, OnePlus, Hitachi, TATA ELXSI, Radisson Blu, enz.

#1. Hulp op afstand

Ondersteuning op afstand is de kernfunctie van Zoho Assist en bedient een verscheidenheid aan klanten, zoals managed service providers (MSP’s), IT-beheerders van bedrijven en computertechnische ondersteuningsbureaus. Met deze functie kunnen uw agenten via internet contact maken met de klant en hoeft de klant geen tool te installeren.

Tijdens sessies op afstand kunt u de volgende functies gebruiken om indruk te maken op uw klanten:

  • Breng patches, updates, software en documenten veilig over.
  • Een ingebouwde chatsessie houdt de klant en technicus verbonden.
  • Maak uw merk vertrouwd door de apparaten van klanten te bedienen via video en spraak.
  • Start apparaten opnieuw op en open ze zonder problemen in de veilige modus.

#2. Onbeheerde toegang op afstand

Als u een IT-servicebureau bent dat veel bedrijven bedient, moet u deze functie gebruiken. Bovendien gebruikt het IT-helpdeskteam van entiteiten op ondernemingsniveau deze functie om servers, werkstations en draagbare apparaten te onderhouden.

  Hoe in-game pc-prestaties te controleren met MSI Afterburner

Voor ondersteuning van onbewaakte apparaten kunt u een groot aantal apparaten configureren door eenvoudig een domein en een distributeur in te stellen. Alle ondersteunde gadgets die aan dat domein zijn gekoppeld, vallen automatisch onder uw Zoho Assist-tool.

Andere opmerkelijke subfuncties waarmee u veel groepen werkcomputers kunt beheren, zijn:

  • Configureer systeemtoegang, installeer apps en noem werkstations.
  • Wake on LAN om offline apparaten te bedienen.
  • Toegang tot systeemsoftware op hoog niveau, zoals Taakbeheer, Windows Terminal, PowerShell, Apparaatbeheer en Afdrukbeheer.

Bureaus voor technische ondersteuning kunnen ook gebruikmaken van de functie voor externe toegang zonder toezicht om terugkerende klanten van dienst te zijn. Voor de veiligheid van de klant toont Zoho Assist een op toestemming gebaseerd sessiebevestigingsscherm.

#3. Scherm delen

Aangezien externe desktopsoftware in wezen apps voor het delen van schermen zijn, is het niet logisch om andere tools van derden te gebruiken voor het delen van schermen tijdens vergaderingen. Zoho Assist geeft u de module gratis wanneer u de originele desktopondersteuningssoftware krijgt. Het wordt ook geleverd met een innovatieve presentatormodus waarmee u de deelnemer met een enkele klik zijn scherm kunt laten delen.

Andere waardevolle subfuncties voor het delen van schermen zijn:

  • Gebruik scherm delen als een virtueel whiteboard met technologie voor schermannotatie.
  • Maak rapporten over teamvergaderingen.

#4. Veiligheid

Zoho Assist beschermt al het dataverkeer met 256-bits AES-codering. Het maakt ook gebruik van de Secure Sockets Layer (SSL) voor server-naar-client-verbinding. Omdat alle gegevens in rust of tijdens transport worden beschermd door cryptografische codering, kunnen kwaadwillenden niet binnensluipen om persoonlijke gegevens te stelen.

Andere beveiligingsfuncties voor de bescherming van klanten en bedrijven zijn:

  • 2-Factor authenticatie om ongeautoriseerde toegang tot apparaten te voorkomen.
  • Audit zakelijke apparaten met Action Log Viewer.
  • De native firewall en antivirus van het apparaat herkennen de app onmiddellijk.

Voordelen van Zoho Assist

#1. Voor klanten

  • Krijg eenvoudig technische ondersteuning van internetserviceproviders, pc-fabrikanten en softwareontwikkelaars.
  • Er is geen voorafgaande technische ervaring nodig om de app te bedienen, aangezien u niets hoeft te doen. De medewerker van de technische ondersteuning zorgt voor de sessie.
  • Ontvang een gratis hulpmiddel voor het op afstand beheren van apparaten voor thuis en persoonlijk gebruik.

#2. Voor werknemers

  • Werk zorgeloos op bedrijfswerkstations in de wetenschap dat het IT-ondersteuningsteam u gemakkelijk kan helpen via Zoho Assist.
  • U hoeft geen productieve werkuren te verspillen, aangezien de IT-administratie van uw bedrijf uw apparaat op afstand kan onderhouden wanneer uw dienst erop zit.

#3. Voor bedrijven

  • Startups en kleine bedrijven kunnen apparaten van bedrijven beheren en onderhouden vanuit één eenvoudige app, waardoor kosten worden bespaard op extra IT-tools.
  • Ondersteun uw klanten in landelijke en stedelijke gebieden waar internet beschikbaar is. U hoeft geen fors transport en dagvergoedingen te betalen aan veldtechnici.
  • Kosteneffectieve en winstgevende tool om miljoenen klanten wereldwijd te ondersteunen. De tool is eenvoudig te gebruiken op low-end pc’s, waardoor er meer wordt bespaard op de kosten van werkstations.
  Waarom ik dol was op Microsoft Bob, de vreemdste creatie van Microsoft

#4. Voor ondernemingen

  • Merk de app op met uw bedrijfslogo en kleurenpaletten waardoor deze een native-achtige uitstraling krijgt.
  • Realtime configuratie van toegang tot bedrijfsapparatuur voor werknemers stelt u in staat om lastige situaties aan te pakken die wijzigingen in de live gebruikerstoegang vereisen.
  • Krijg op SAML 2.0 gebaseerde eenmalige aanmelding die de meeste ondernemingen nodig hebben om te voldoen aan het bedrijfsbeveiligingsbeleid.

Zoho Assist-alternatieven

#1. Ga Naar Mijn PC

Ga Naar Mijn PC is een andere externe desktopsoftware waarop u kunt rekenen. Het is in wezen een tool voor het delen van schermen voor ondersteuning van pc’s en smartphones met of zonder toezicht. Verder gebruikt de tool Bitdefender’s API om een ​​GoToMyPC Antivirus-service aan te bieden voor pc’s die de tool voor ondersteuning op afstand installeren.

In tegenstelling tot Zoho Assist kunt u geen cloud-apps gebruiken voor een ondersteuningssessie. In plaats daarvan moeten de klant en de technicus zelfstandige tools installeren om de ondersteuning te vergemakkelijken.

#2. TeamViewer

TeamViewer is lange tijd de onbetwiste leider geweest op het gebied van remote desktop-software totdat de markt groeide en zijn concurrenten superieure technologieën implementeerden. Hoewel de marktkapitalisatie is gekrompen, geven veel klanten, IT-serviceteams en klantenondersteuningsbureaus de voorkeur aan TeamViewer boven anderen vanwege de naamsbekendheid.

Het biedt remote desktop-connectiviteit met of zonder aanwezigheid van de klant. U kunt ook elk apparaat vanaf elke computer of smartphone bedienen. Maar het probleem is dat u en uw klant zelfstandige software moeten installeren. Dus als u de voorkeur geeft aan cloud-apps, is TeamViewer misschien niet de juiste keuze.

Laatste woorden

De beoordeling van de Zoho Assist-hulpprogramma voor ondersteuning op afstand had een duidelijke boodschap moeten afgeven dat het een hulpmiddel is dat het proberen waard is als u de beveiliging, privacy, gemak en geavanceerde technologieën van klantgegevens boven alles stelt.

Bovendien biedt de tool betaalbare ondersteuningspakketten op afstand voor kleine teams en schaalmogelijkheden als je ervan droomt een IT-gigant te worden. Probeer het dus eerst voordat u definitief besluit om de beste tool voor ondersteuning op afstand voor uw bedrijf aan te schaffen.

gerelateerde berichten