Ontgrendel Shopify Sales via Helpdesk met Gorgias

Goede klantenondersteuning is de basis voor het opbouwen van een winstgevend e-commercebedrijf.

Het inhuren van een klantsuccesteam in de beginfase kan echter duur zijn voor kleine bedrijven.

In dit artikel onderzoeken we de voordelen van het gebruik van een klantenserviceplatform zoals Gorgias, dat is gebouwd om kleine bedrijven te helpen de klantervaring te verbeteren en tegelijkertijd de kosten laag te houden.

Laten we zonder verdere vertraging beginnen!

Wat is een helpdesksoftware?

Helpdesksoftware is meestal een Saas-product dat bedrijven helpt klanten of mensen te helpen met pre-salesvragen.

Elke helpdesk, vaak klantondersteuningssoftware genoemd, stelt gebruikers in staat om tickets (e-mails) naar het bedrijf te sturen op basis van een vraag of een probleem.

Het is belangrijk op te merken dat helpdesksoftware geen op zichzelf staand product is, maar een softwareservice die kan worden geïntegreerd in de bestaande infrastructuur van een ander bedrijf om de klantervaring te verbeteren.

Sommige helpdesksoftware biedt de mogelijkheid om problemen van klanten te volgen, reacties te automatiseren en rapporten voor het management te ontwikkelen. Helpdesksoftware van goede kwaliteit is gebruiksvriendelijk voor klantenservicemedewerkers en in staat om verschillende kanalen voor het ontvangen van vragen in een gecentraliseerd systeem te integreren.

Laten we eens kijken naar enkele grote uitdagingen die u kunt tegenkomen zonder de juiste helpdesksoftware.

Uitdagingen in klantenservice zonder helpdesk

Hier is een lijst met enkele veelvoorkomende problemen:

  • De juiste tools kiezen: klantenondersteuning bieden is een poging om uw reeds betaalde leden te plezieren. Hoewel het voor elk bedrijf duur is, valt er niet over te onderhandelen. Het is moeilijk om de juiste tools te vinden voor een snelle klantenservice zonder gecentraliseerde software.
  • Klantenservicemedewerkers trainen: Medewerkers trainen in het gebruik van één enkele helpdesksoftware is handiger dan ze aan verschillende kanalen toe te wijzen.
  • Overschrijding van servicetickets: het oplossen van enkele vragen van klanten is eenvoudig als u verschillende tools gebruikt voor klantsucces. Maar als u zich in een concurrerende omgeving bevindt, kan het snel beantwoorden van klanten u helpen om ze vast te houden.
  • Software-downtime: verschillende SaaS-tools kunnen service-downtime veroorzaken, waardoor de kans op boze klanten groter wordt.

Vervolgens duiken we diep in het Gorgias-platform.

Invoering

Gorgias is een helpdesk-software als een serviceplatform dat u helpt uw ​​productondersteuningsdoelen te bereiken. Het gebruiksvriendelijke dashboard maakt het snel en efficiënt afhandelen van verzoeken om klantenondersteuning mogelijk voor uw ondersteuningsagenten.

  Voer uw online vergaderingen beter uit met Otter

De oprichters van Gorgias zijn van mening dat e-commercemerken hun klanten een soepele service-ervaring moeten kunnen bieden. En daarom sluit Gorgias naadloos aan op toonaangevende e-commerceplatforms zoals Shopify, BigCommerce, Magento en nog veel meer.

Daarnaast biedt deze helpdesk ook meerdere integraties van derden. Op deze manier kunt u eenvoudig uw klantvragen van verschillende kanalen volgen en deze direct oplossen.

Laten we eens kijken naar enkele functies van Gorgias die Shopify-verkopers helpen een efficiënte helpdesk voor hun bedrijf op te bouwen.

Functies

Gecentraliseerd ticketsysteem

Gorgias is de perfecte oplossing voor bedrijven die al hun klantcommunicatie vanuit verschillende kanalen op één plek willen centraliseren. Met Gorgias kunt u uw sociale media-accounts, ondersteunende e-mailadressen en telefoonnummers koppelen en alle tickets beantwoorden zonder uw helpdesk te verlaten.

Workflow-automatisering

U kunt repetitieve taken automatiseren, zoals het knippen en plakken van veelgestelde vragen en het afsluiten van tickets, zodat uw serviceteam meer tijd kan besteden aan het praten met klanten en minder tijd aan het bezig lijken. En zo kunt u uw klanten zo snel mogelijk ondersteunen!

Statistieken

Het dashboard met realtime statistieken van Gorgias geeft u een snel overzicht van al uw ticketstatistieken, zoals ticketvolume, responstijd en oplostijd, samen met details die er toe doen.

Je kunt zien hoeveel tickets er worden aangemaakt, beantwoord en gesloten terwijl ze gebeuren. Vergelijk de trend van aangemaakte tickets met tickets waarop is gereageerd en optimaliseer uw ondersteuningsstrategieën met statistieken over voorverkooptickets, geconverteerde tickets en totale verkopen.

Bovendien kunt u verschillende filters gebruiken om de kanalen te identificeren die ervoor zorgen dat het volume piekt en uw serviceagenten vragen om klanten te bedienen op basis van prioriteit.

Verbinding met meerdere winkels

Wat als je meerdere Shopify-winkels beheert? We weten dat het tijdrovend en uitdagend is om verzoeken om klantenondersteuning bij te houden. Gelukkig is er een oplossing.

Met Gorgias kunt u al uw Shopify-winkels met elkaar verbinden en alle vragen over klantenondersteuning in één dashboard bekijken. Op die manier kunt u snel en efficiënt problemen oplossen voor al uw klanten, ongeacht in welke winkel ze winkelen.

Shopify Stack-integratie

Zoals gezegd integreert Gorgias naadloos met Shopify en breidt het de integratie uit met populaire apps zoals Instagram, Facebook, Microsoft Office 365, Gmail, etc.

Enkele geavanceerde integraties zijn Attentive, Recharge, Yotpo en Klaviyo. Yotpo is een e-commerce marketingplatform en Klaviyo helpt je marketinginspanningen te automatiseren met behulp van transactie- en gedragsgegevens.

Live Chat Autoresponder

Met behulp van de livechatfunctie van Gorgias kunt u in realtime met uw bezoekers praten en uw conversieratio verhogen. Bovendien kunt u op basis van de URL live chatcampagnes starten om automatisch een gesprek te starten.

  Hoe gebruik je Tap To Wake op iPhone X

Er is een autoresponder waarmee u regels kunt maken voor het afhandelen van veelvoorkomende vragen van klanten. Door regels te combineren, kunt u tot 20% van de supporttickets automatiseren met gepersonaliseerde antwoorden, waardoor u waardevolle tijd kunt vrijmaken zodat u zich kunt concentreren op urgentere problemen.

Hoe Gorgias u helpt de verkoop van Shopify te verbeteren

Met behulp van de Gorgias-helpdesk kunt u de workflow van de klantenservice aanzienlijk verbeteren en middelen besparen op het succes van de productklant.

Hier zijn een paar dingen waarin de Gorgias-helpdesk uitblinkt in andere methoden voor klantsucces.

#1. Prioritering

Goede klantenservice vertrouwt een langdurige en persoonlijke ervaring toe. Gorgias machine learning-software detecteert snel en eenvoudig de intenties en sentimenten van elk bericht. Het helpt u prioriteiten te stellen en tickets te categoriseren, zodat u zich kunt concentreren op wat het belangrijkste is.

#2. Snelle en betere ondersteuning

Door sjabloonantwoorden op veelgestelde vragen te maken, kunt u op meer berichten reageren. U moet eenmalig een bericht schrijven met aangepaste gegevensvariabelen en dit opslaan als een macro. Op deze manier kun je het bericht automatisch opnieuw gebruiken zonder het elke keer uit te typen.

Bovendien zorgt de geautomatiseerde responder van Gorgias voor de meest voorkomende pre-sale-vragen, waardoor uw omzet met minstens 5% stijgt zonder dat u aan advertenties hoeft te besteden.

#3. Personalisatie

Het uitgebreide dashboard van Gorgias biedt u alle informatie over de bestelgeschiedenis van uw klant, zodat u klanten niet hoeft te irriteren voor aankoopgerelateerde details.

#4. Kansen grijpen

Laten we eerlijk zijn! Al je nieuwe klanten komen niet altijd van zakelijke websites maar van verschillende sociale kanalen.

Met de probleemloze integratie van sociale media van Gorgias kunt u al uw opmerkingen van alle kanalen op één plek bewaren, zodat u geen enkele klant misloopt. Zo kun je snel en eenvoudig reageren op posts en advertenties zonder te switchen tussen platformen.

prijzen

Het is tijd om de prijsmodellen te bespreken. Gorgias helpdesk is beschikbaar in vijf verschillende plannen. U kunt de maandelijkse of jaarlijkse betalingsmodus selecteren, afhankelijk van uw wensen. Hieronder staan ​​de maandelijkse tariefplannen.

#1. Beginner

Als je voor het eerst een Shopify-winkel start, raden we je aan om met hun startersplan te gaan. Voor slechts $ 10/maand krijg je elke maand toegang tot 50 factureerbare tickets, 3 gebruikersplaatsen en 2 socialemediakanalen.

#2. Eenvoudig

Het basisplan kost $ 60 per maand en biedt u 300 factureerbare tickets per maand, onbeperkte gebruikersplaatsen, 150 integraties uit een bibliotheek met 94 apps, toegang tot een rapportagedashboard en basisklantenservice.

#3. Pro

Het Gorgias Pro-plan is ideaal voor bedrijven met een snelle groei. Het is voldoende voor middelgrote tot grote bedrijven met alle essentiële functies, 2000 factureerbare tickets, een onbeperkt aantal gebruikersplaatsen, live statistieken en ondersteunende prestatiestatistieken. Het pro-plan kost u $ 360 / maand met klantenservice met hoge prioriteit.

  SwipeExpander wijst een snelkoppeling toe aan elke toets op het toetsenbord [Jailbreak]

#4. Geavanceerd

Hun geavanceerde tariefplan geeft u elke maand toegang tot 5000 factureerbare tickets. Het is het hoogste tariefplan met alle premium Gorgias-functies en eersteklas ondersteuningsservice.

Dit abonnement kost $ 900 / maand en u kunt Gorgias verbinden met eCommerce-winkels vanaf verschillende platforms zoals Shopify Plus, BigCommerce, Magento, enzovoort.

#5. Onderneming

Een enterprise-tariefplan is geschikt voor een bedrijf met buitengewone tractie, waarbij u een offerte kunt krijgen voor op maat gemaakte factureerbare tickets. U krijgt ook onbeperkte gebruikersplaatsen, 150 actieve integraties van derden en zakelijke klantenservice met een toegewijde succesmanager.

Alternatieven

Hoewel Gorgias een van de beste Shopify-helpdeskplatforms is, is het een goed idee om andere beschikbare opties op de markt over het hoofd te zien.

Hier is de lijst met enkele Gorgias-alternatieven.

Helpdesk

HelpDesk is een van de oudste en meest betrouwbare ticketingsystemen om vragen van klanten te behandelen. Het helpt u alle berichten van verschillende kanalen, zoals e-mails, webformulieren en andere bronnen, in één dashboard te beheren, zodat u uw ondersteuningstaken kunt automatiseren.

De helpdesk integreert naadloos met Shopify en helpt je bij het volgen van je klanttickets.

Freshdesk

Een ander populair klantensuccessysteem is Freshdesk. Net als Gorgias kan Freshdesk worden geïntegreerd met Shopify, zodat je snel en vriendelijk ondersteuning kunt bieden aan je winkelklanten.

Je hebt op één plek toegang tot de bestelgeschiedenis, factuurgegevens, oude gesprekken en alle klantgerelateerde details. Met Freshdesk kunt u zelfs rechtstreeks vanaf het dashboard geautomatiseerde e-mails activeren in het geval van een verlaten winkelwagen en eventuele problemen oplossen waarmee uw klanten worden geconfronteerd.

laatste woorden

Nu weet je dat Gorgias een uitstekende keuze is voor Shopify-helpdesksoftware en om je klanten efficiënt te bedienen. Het helpt u bij het bouwen van een zeer responsieve helpdesk die een geweldige ondersteuningservaring creëert.

Dit artikel zal u helpen meer te weten te komen over de Gorgias-helpdesk en andere klantsuccesplatforms voor Shopify te verkennen.

Raadpleeg voor extra bronnen onze uitgebreide lijst met klantenserviceplatforms voor het afhandelen van ondersteuningstickets.

gerelateerde berichten