Oplaadproblemen oplossen met iOS 15

iOS 15 is vorige maand uitgebracht. Zoals de meeste iOS-updates hebben gebruikers de update massaal geïnstalleerd. Voor de meeste gebruikers is de update soepel verlopen, maar sommige gebruikers hebben problemen met het opladen van hun apparaten. Deze bug plaagt zowel iOS-gebruikers, dwz iPhone-gebruikers, als iPadOS-gebruikers, dwz iPad-gebruikers.

Oplaadproblemen met iOS 15

De oplaadproblemen op iOS 15 manifesteren zich op de volgende verschillende manieren.

Apparaat gaat niet aan na uren opladen
Apparaat laadt niet op via een kabel
Slechte batterijduur

Apparaat gaat niet aan na uren opladen

Als je apparaat niet oplaadt nadat je je apparaat hebt geüpdatet naar iPadOS 15 of iOS 15, probeer dan de volgende oplossingen.

Zorg ervoor dat je een originele Apple kabel en oplader gebruikt. De update heeft mogelijk problemen veroorzaakt met kabels van derden. Het is altijd een goed idee om de originele kabel en oplader te gebruiken.
Controleer de stroombron: als je een direct stopcontact gebruikt, controleer dan of het los zit en probeer over te schakelen naar een ander stopcontact. Als je het apparaat oplaadt door het aan te sluiten op een USB-poort van je computer, schakel dan over naar een andere poort of schakel over naar een directe stroombron.
Maak je poort schoon; als de poort vuil is (deze kan verstopt raken door stof), kan dit het opladen verstoren. Maak het schoon met een zeer zachte borstel.
Als u een Windows-systeem gebruikt, opent u iTunes en sluit u vervolgens de iPhone aan op uw systeem. Zorg er op macOS voor dat je Finder open hebt staan ​​en sluit vervolgens de iPhone aan op je Mac. De telefoon wordt ingeschakeld.

  Hoe een speler te rapporteren voor vals spelen in iOS Game Center

Apparaat laadt niet op

Als uw apparaat niet oplaadt, maar het is nog steeds aan, dat wil zeggen, u heeft nog wat lading over, doorloop deze reparaties.

Start het apparaat opnieuw op; druk op de knop Volume omhoog en Volume omlaag en houd vervolgens de aan/uit-/slaapknop ingedrukt. Verschuif de aan/uit-schuifregelaar om de telefoon uit te schakelen. Sluit de telefoon aan op een voedingsbron en laat hem inschakelen. Het zou normaal moeten beginnen met opladen.
Probeer de telefoon terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, maar zorg ervoor dat u eerst een back-up van alles hebt gemaakt. De fabrieksreset wist alle gegevens op de telefoon. Open de app Instellingen. Ga naar Algemeen> iPhone overzetten of resetten> Reset. Selecteer Wis alle inhoud en instellingen.
Zorg ervoor dat je een originele Apple kabel en een originele oplaadstekker gebruikt.

  E-mail en berichttekst ontleden in een takenlijst op uw iOS-apparaat [Paid]

Slechte batterijduur

Veel gebruikers hebben geklaagd dat de batterij van hun telefoon te snel leegloopt. De eenvoudigste oplossing is om te upgraden naar de nieuwste iOS-versie. iOS 15 had problemen met het leeglopen van de batterij, maar iOS 15.1 heeft dit probleem niet.

Open de Instellingen-app op je iPhone.
Ga naar Algemeen>Software-update.
Installeer de laatste update.

Conclusie

Het probleem met de batterijafvoer is het meest voorkomende probleem. Het lijkt invloed te hebben op gebruikers op oudere iPhone-modellen. Degenen met een iPhone 13 lijken er niet veel last van te hebben. Upgraden naar de nieuwste versie van iOS zou de meeste problemen moeten oplossen. Als je telefoon niet aangaat, kun je hem het beste binnenbrengen voor reparatie en controle.

  Spraakmemo's een naam geven op locatie op iOS

gerelateerde berichten