Start uw nieuwsbrief en verdien geld met deze oplossingen

Geloof het of niet, we worden omringd door nieuwsbrieven in de digitale ruimte.

Maar maak je geen zorgen, ze zullen je niet aanvallen!

Ze hebben geen moordenaars getraind die robots achter je aan hebben gestuurd … tenminste nog niet!

In plaats daarvan zijn ze een van de populairste marketingtrends waar iedereen naar op zoek is, of het nu marketeers, uitgevers of individuele schrijvers zijn.

Mogelijk bent u op een site een aanmeldingsformulier voor een nieuwsbrief tegengekomen. Het is zo gewoon geworden in de hedendaagse marketing en reclame omdat mensen hunkeren naar informatie…betrouwbare informatie.

Terwijl het web verzadigd is met veel advertenties, clickbaits en irrelevant nieuws of informatie, geven nieuwsbrieven je de kans om je authentieke zelf te zijn. U kunt mensen op het juiste moment bereiken met correcte en to-the-point informatie. En zo bouw je je doelgroep op. Maar daarvoor moet je een nieuwsbrief houden, en dan zullen geld en roem volgen als je het goed doet.

Dus, is het idee om een ​​nieuwsbrief te starten bij je opgekomen?

Ik ga uit van een JA!

En dat is de waarschijnlijke reden waarom u dit artikel leest.

Dus laten we zonder verder oponthoud begrijpen hoe u uw nieuwsbrief kunt starten en geld kunt verdienen.

Wat is trouwens een nieuwsbrief?

Een nieuwsbrief is een e-mail die een organisatie of bedrijf u periodiek stuurt, met informatie, activiteiten of onderwerpen die verband houden met hun bedrijf.

Het runnen van een nieuwsbrief is een van de fantastische marketingtools die beschikbaar zijn om de producten en/of diensten van een bedrijf of individu onder de aandacht te brengen met behoud van een goed persoonlijk merk.

Meestal zijn nieuwsbrieven afkomstig uit een lang stuk inhoud over relevante onderwerpen, inclusief hoogtepunten en nieuws gedurende een bepaalde periode, diepgaande branche-informatie, updates over producten/diensten, promoties, kortingen of alles wat u aan uw publiek wilt communiceren.

Inhoud van dit type wordt geadverteerd via e-mails, wordt eenmaal per week, maand of kwartaal verzonden en is gericht op veel ontvangers. Simpel gezegd, nieuwsbrieven zijn eenvoudig maar effectief en kunnen enorm winstgevend zijn voor uw bedrijf.

Wat is het doel ervan?

Nieuwsbrieven worden verstuurd naar mensen die interesse hebben getoond in bepaalde onderwerpen die door de uitgever worden gepresenteerd. Het zijn uitstekende instrumenten voor het creëren van loyaliteit, thought leadership en het creëren van uw naamsbekendheid en het informeren en opleiden van uw publiek.

De voordelen van het runnen van een nieuwsbrief

Als het gaat om digitale marketing, zijn er veel mogelijkheden om na te streven. In je zoektocht naar een maximaal bereik en de best mogelijke resultaten, ben je geneigd vele methoden te verkennen, waaronder een nieuwsbrief.

Maar hier is de vraag: is het de moeite waard om je tijd, geld en energie te investeren?

Zou het een goede keuze zijn als je SEO, sociale media, automatisering, Google Ads en andere geweldige marketingstrategieën hebt?

Het antwoord is ja.

Een nieuwsbrief is misschien niet de beste tool die er is, maar net zo belangrijk als andere marketingcampagnes als je dit goed doet.

Bekijk deze voordelen om zelf te beslissen:

Bouwt relaties op

Om een ​​solide publieksbasis op te bouwen, moet u uw klanten het gevoel geven dat ze een belangrijk onderdeel zijn van uw digitale familie. U kunt relevante informatie verzenden via nieuwsbrieven en ze op de hoogte houden, waardoor ze zich gerespecteerd voelen.

  Tunity is een Shazam-achtige app die tv-kanaalaudio naar je apparaat stuurt

Consumenten willen e-mails met waardevolle informatie, dus kiezen ze voor nieuwsbrieven. Dus als u hoogwaardige en boeiende inhoud distribueert, helpt dit de relatie van de consument met uw merk te versterken en de loyaliteit op de lange termijn te vergroten.

Tijd en kostenbesparend

Nieuwsbrieven, als onderdeel van e-mailmarketing, zijn kosteneffectief. Door een paar dollar te investeren, kunt u een abonnement kopen. Bovendien is het ook een tijdbesparende strategie, want door specifieke doelen te selecteren en je aan een bepaald schema te houden, kun je ze periodiek aan je publiek verspreiden.

Bovendien kun je ze ook van tevoren plannen, zodat ze automatisch live kunnen gaan wanneer de tijd daar is.

Stimuleert andere marketinginspanningen

Als u een marketingstrategie uitvoert waarbij sociale-mediakanalen zoals LinkedIn, Instagram of Facebook worden gebruikt, plus inhoud op het bloggedeelte van uw website plaatst, kunt u deze in uw nieuwsbrieven laten zien.

Het zal helpen om al deze streams te laten groeien, terwijl het je meer mogelijkheden geeft om meer activiteit te genereren. U kunt meer doelgroepen aantrekken terwijl u bestaande doelgroepen bedient en de cirkel van onderling verbonden marketing in stand houdt.

Escaleert merkbekendheid

Door actief te communiceren en uw publiek te betrekken via nieuwsbrieven, verwelkomt u nieuwe prospects en kopers die mogelijk geïnteresseerd zijn in uw product/diensten.

Daarnaast zullen uw tevreden klanten ook anderen beïnvloeden. Als gevolg hiervan verhoogt het de naamsbekendheid en de lijst van uw abonnees aanzienlijk.

Helpt leads en verkopen te vergroten

U kunt uw publiek aanmoedigen om uw website te bezoeken door een overtuigende call-to-action in uw nieuwsbrieven op te nemen. En als ze dat doen, kunnen ze uw aanbod bekijken en kopen als ze dat willen.

U kunt ook promoties uitvoeren en kortingen weergeven in uw nieuwsbrief die is aangepast met ankerteksten of links die hen naar uw producten/diensten leiden. Ik bedoel, wie houdt er niet van kortingen!

Dus…

Hoe start je je eerste nieuwsbrief?

Als je echt een nieuwsbrief wilt starten, kan dat, zelfs met een kleine lijst met e-mails en bescheiden berichten. Langzaam kun je een manier vinden om op te schalen.

Dus, hier zijn enkele basisstappen om het te starten:

  • Kies een nieuwsbriefplatform.
  • Bouw je lijst op
  • Begin met het maken van uw nieuwsbrieven.

Dat gezegd hebbende, er zijn veel nieuwsbriefplatforms beschikbaar om uit te kiezen op internet.

Bekijk enkele van de beste!

Revue

Revue is een van de toonaangevende redactionele nieuwsbrieven die zowel schrijvers als uitgevers kunnen gebruiken. Verdien geld met uw e-maillijst via digitale abonnementen, advertenties, sponsoring en andere bedrijfsstrategieën.

Hun alles-in-één lidmaatschapsservice helpt u bij het starten van uw zelfstandige nieuwsbrief, of u kunt ook meer nieuwsbrieven toevoegen aan uw bestaande abonnementspakket. U kunt profiteren van commissies op verwijzingen zoals Amazon-filialen, het verkopen van boeken, enz.

Gebruik Revue GRATIS of ga voor een betaald abonnement vanaf $ 5 per maand.

deelstapel

Start je nieuwsbrief met deelstapel, bouw uw publiek op en verdien goed geld van uw abonnees. Hier stellen ze geen grenzen, en u kunt GRATIS publiceren.

Met Substack heb je de leiding over je publiek en e-maillijst. Het biedt een website waar u uw berichten kunt schrijven, communityfuncties kunt gebruiken, afbeeldingen, audio, GIF’s, video en meer kunt toevoegen.

U kunt eenvoudig het aanbod voor uw betaalde en gratis abonnees beheren. Aan de slag met Substack duurt een paar minuten of zelfs minder dan dat. Kies gewoon een abonnement en begin duizenden dollars per jaar te verdienen.

Het premium abonnement kost slechts $ 5 per maand.

Knop omlaag

De gemakkelijkste weg naar het schrijven, lanceren, groeien en delen van uw nieuwsbrief kan zijn: Knop omlaag. Het is een elegante en eenvoudige tool voor het maken van een nieuwsbrief. Dankzij de minimalistische interface wordt het voor uitgevers gemakkelijk om geweldige e-mails te verspreiden.

De automatisering van Buttondown werkt als een redactionele assistent waar je dol op zou zijn. Het kan efficiënt controleren op typefouten, misvormde afbeeldingen, verbroken links, enz. De abonnementswidget is draagbaar, waardoor het gemakkelijk is om uw lezers op te bouwen en te laten groeien, ongeacht waar uw site wordt gehost.

  NVMe versus SATA: welke SSD-technologie is sneller?

Buttondown benadrukt snelheid naast bruikbaarheid in plaats van verwarrende automatisering of functiesets. Het integreert feilloos met diensten van derden zoals Zapier, Ghost, Squarespace, Weebly, IFTTT en meer. Schakel een betaald abonnement pijnloos in en voldoet volledig aan de AVG en andere regelgevende instanties om voor uw privacy te zorgen.

Ze verzamelen nooit uw gegevens en stellen u in staat link- en pixeltracking met één enkele klik uit te schakelen. Buttondown gebruikt Markdown om je te helpen snel te schrijven zonder je zorgen te maken over rommelige e-mailopmaak. U kunt ook dingen zoals foto’s en tweets insluiten. Houd alles bij, van retentiepercentages van abonnees tot openpercentages met behulp van flexibele en krachtige analyses.

Als je meerdere nieuwsbrieven vanuit één account wilt laten lopen, dekt Buttondown je hiervoor. U kunt uw nieuwsbrief GRATIS starten of $ 29 per maand betalen voor andere opwindende functies. De plannen bevatten ook een geld-terug-garantie van 30 dagen.

Briefbrandstof

Stel uw nieuwsbrief samen met Briefbrandstof en vergaar naam en faam plus geld. Het helpt je de relatie met je publiek te onderhouden en dingen te delen waarvan je wilt dat de wereld ze weet.

U kunt nieuwe berichten maken die in uw nieuwsbrief moeten worden opgenomen of een aantal links beheren van publicaties of websites die kwaliteitsinhoud publiceren die verband houdt met uw niche. Letterfuel biedt ook een landingspagina en SEO-vriendelijke archieven voor uw nieuwsbrieven. Deze worden automatisch gegenereerd zodra u op “verzenden” klikt.

Als u al uw abonnees wilt exporteren, is dat mogelijk. Ze zullen het e-mailen in de vorm van een CSV-bestand dat u kunt gebruiken om naar een andere service te migreren. Ontvang Letterfuel voor $ 19/maand voor maximaal 2.000 abonnees en betaal $ 5 per maand na elke 1.000 abonnees.

goodbits

Maak fantastisch ogende nieuwsbrieven van goodbits binnen enkele minuten. U kunt artikelen van internet bookmarken en ze met een paar klikken omzetten in uw wekelijkse samenvattingen.

Haal inhoud op van Slack, Instagram, Twitter, uw website of gebruik hun Chrome-extensie. Goodbits helpt u om al uw opgeslagen inhoud op één plaats te bewaren, zodat het hele proces van het verzenden van uw wekelijkse nieuwsbrief een plezierige ervaring wordt.

Heb je geen codeer- of ontwerpervaring?

Geen problemen omdat u links of opgeslagen inhoud naar uw nieuwsbrief kunt slepen en neerzetten. Daarom kunt u zich meer concentreren op publiceren en bewerken in plaats van verward te raken met de technische details. Goodbits beheert uw nieuwsbrieven volledig en laat u ze aanpassen met creatieve sjablonen.

Het wordt ook geleverd met ingebouwde analyses om te meten of uw nieuwsbrieven resoneren met uw doelgroep. Bouw campagnes rechtstreeks vanuit Goodbits of ActiveCampaign of verstuur ze met MailChimp. U kunt uw bestanden exporteren in HTML en ze verzenden met HubSpot, Gmail en meer.

Bovendien integreert het met ConvertKit, Drip, AWeber, Marketo, Campaign Monitor en Sendy. Het basisplan van Goodbits begint bij $ 19/maand.

Geest

Wees niet bang!

Het zijn niet die wezens die je in films ziet. In plaats van, Geest is een platform dat u kunt gebruiken om uw nieuwsbrief te maken en van uw lezers een consistente bron van inkomsten te maken.

Gebruik abonnementen plus lidmaatschappen voor voorspelbare en duurzame inkomsten naast incentives die rechtstreeks zijn afgestemd op uw doelgroep. U kunt uw Stripe-account toevoegen en betalingen beginnen te innen via Apple Pay of creditcards.

Het beste is dat het GEEN transactiekosten met zich meebrengt. Dus al het geld dat u genereert, is volledig van u. U bezit alles, van uw klanten, inhoud en uw bedrijf tot de code en het platform onder een open-source MIT-licentie. Je kunt het dus naar eigen wens aanpassen.

Maak je nooit zorgen over de beveiliging, want ze bieden wachtwoordloze JWT-e-maillinks voor aanmeldingen. Ghost biedt ook diepgaande analyses om de acties en prestaties van uw nieuwsbrieven te vinden.

Tips voor het opbouwen van een doelgroep voor uw nieuwsbrief

Als je eenmaal hebt besloten wat het beste nieuwsbriefplatform voor je is, is het volgende wat je moet doen om je publieksbasis op te bouwen, wat eerlijk gezegd een lange weg is.

  Veilig en vrij surfen terwijl je in India bent

Maak je geen zorgen; hier zijn enkele tips om u te helpen naamsbekendheid voor uw nieuwsbrief te creëren en op hun beurt uw publieksbasis op te bouwen:

Verspreid inhoud van hoge kwaliteit die uw publiek wil lezen.

Uw nieuwsbrief moet schoon, specifiek en gemakkelijk te lezen zijn. U kunt beginnen met een paar artikelen per nummer, allemaal van hoge kwaliteit. De uitdaging is nu om een ​​goede nieuwsbrief te schrijven. Probeer hiervoor:

  • Kies een interessante onderwerpregel, dat is de eerste indruk van de lezer van uw nieuwsbrief.
  • Zet de toon en focus op personalisatie door in de eerste en tweede persoon te schrijven, dwz ‘ik’ en ‘jij’. Het zal je helpen om vriendschap te sluiten met je abonnees door een één-op-één interactie tot stand te brengen.
  • Gebruik storytelling om feiten, menselijke verhalen, prestaties en praktijkvoorbeelden te benadrukken om de effectiviteit en aantrekkingskracht van uw nieuwsbrieven te vergroten.
  • Voeg een inhoudsopgave toe om uw artikelen in een leesbaar formaat te presenteren. Gebruik links zoals ‘Lees meer’, zodat geïnteresseerde doelgroepen kunnen doorklikken en de volledige verhalen kunnen lezen.
  • Sterke call-to-action (CTA)
  • Neem uw merkstijl en visuals op, zodat het publiek een nieuwsbrief altijd kan associëren met uw merk en zich kan onderscheiden van de talloze nieuwsbrieven die er zijn.

Consistente levering

Consistentie is de sleutel tot het verzenden van nieuwsbrieven, posten op de blog van uw website of op sociale media. Ontwikkel eerst een mentaliteit en verbind u ertoe een specifiek publicatieschema te maken. Houd je er vervolgens aan, altijd.

Als je wilt dat je publiek je serieus neemt, volg dan het schema religieus, want het duurt maanden of jaren om een ​​merk op te richten.

Je kunt beginnen met één wekelijkse nieuwsbrief en daar consequent in zijn; dat is wat ik aanraad.

Mix gratis en betaalde inhoud

De uiteindelijke inkomsten uit de nieuwsbrief komen van betaalde abonnees. Hiervoor kun je wat gratis content geven via gratis nieuwsbrieven. Gebruik dit om autoriteit en thought leadership op te bouwen in een onderwerp. Geleidelijk aan zullen mensen u beginnen te herkennen en kunnen ze ook uw betaalde abonnees worden.

Enkele succesvolle en beroemde nieuwsbrieven

Heb je nog meer motivatie nodig om met je nieuwsbrief te beginnen?

Hier zijn enkele voorbeelden van succesvolle nieuwsbrieven waarvan de inhoud door duizenden mensen over de hele wereld wordt gelezen:

  • Sinocisme door Bill Bishop. Het gaat over de politieke, sociale en zakelijke relaties van de VS en China. Het heeft meer dan 50k abonnees en de betaalde abonnementen kosten $ 15 per maand.
  • Uit de ketting van Anthony Pompliano. Het gaat over crypto-marktanalyse voor beleggers en kost $ 10 per maand.
  • De dagelijkse lijn door Mike Fourcher. Het richt zich op kritische berichtgeving voor professionals over politiek.
  • Strategie van Ben Thompson. Het is gebaseerd op technologienieuws en kost $ 10 per maand
  • Hot Pod is voor mensen die geïnteresseerd zijn in de podcast-industrie en kost $ 7 per maand.

Conclusie

U ziet dat het runnen van een nieuwsbrief succes kan brengen in termen van zowel geld als roem voor uitgevers en individuele schrijvers die bereid zijn hun merk op te bouwen.

Als je het idee leuk vindt, waar wacht je dan nog op?

Pak een deal van een van de nieuwsbriefplatforms die in dit artikel worden genoemd en begin met groeien!

gerelateerde berichten