Het scherm wordt zwart tijdens gesprekken is een veelvoorkomend probleem bij Android-smartphones. Dit probleem kan u tijdens een gesprek in een ongemakkelijke situatie brengen, vooral wanneer u iets belangrijks op uw telefoon moet zien. Veel gebruikers realiseerden zich dat ze dit probleem kregen na het updaten van hun Telefoon-app en konden niet achterhalen hoe ze konden voorkomen dat de telefoon zwart werd tijdens gesprekken. Over het algemeen wordt dit probleem veroorzaakt wanneer de nabijheidssensor op uw telefoon niet goed werkt. Sensorstoringen kunnen worden veroorzaakt door fysieke schade of een systeemfout. Als u iemand bent die dit probleem ervaart en niet weet hoe u kunt voorkomen dat mijn scherm zwart wordt tijdens een oproep, dan is dit de gids voor u. In deze gids bespreken we redenen en methoden om het scherm ingeschakeld te houden tijdens het bellen met Android-apparaten. Lees verder om methoden te vinden om dit probleem op te lossen.
Android-scherm repareren wordt zwart tijdens gesprekken
Er zijn verschillende redenen waarom het scherm zwart wordt tijdens gesprekken op uw apparaat. Enkele van de mogelijke redenen worden hier genoemd.
- Vertragingsproblemen met uw telefoon kunnen deze fout op uw Android-apparaat veroorzaken.
- Als de Telefoon-app niet goed werkt, kunt u dit probleem tegenkomen tijdens een gesprek.
- Fysieke schade aan uw telefoon, zoals een val of gemorst water, kan ervoor zorgen dat de sensoren niet goed werken, wat resulteert in deze fout.
- Bugs en fouten met een telefoon-app van derden kunnen dit probleem ook veroorzaken bij Android-apparaten.
- Een foutieve app-update kan dit probleem ook op uw apparaat veroorzaken.
- Dit probleem kan ook worden veroorzaakt door verouderde systeemsoftware.
- Andere onderliggende problemen met uw apparaat kunnen deze fout veroorzaken.
In de volgende gids bespreken we methoden om op te lossen dat het scherm zwart wordt tijdens een gesprek Android probleem met het apparaat.
Opmerking: aangezien smartphones niet dezelfde instellingsopties hebben en ze van fabrikant tot fabrikant verschillen, moet u dus, voordat u instellingen wijzigt, controleren of ze correct zijn. De volgende methoden zijn van de Moto G60-smartphone.
Methode 1: Start het apparaat opnieuw op
Als uw Android-scherm zwart wordt tijdens gesprekken, is het altijd een goed idee om uw apparaat opnieuw op te starten om erachter te komen hoe u kunt voorkomen dat de telefoon zwart wordt tijdens gesprekken. Tijdens gesprekken wordt het scherm vaak zwart, wat kan worden veroorzaakt door apparaatvertraging of bugs. Het opnieuw opstarten van het apparaat kan u helpen bij de meeste kleine Android-problemen die worden veroorzaakt door vertragingen en bugs. U kunt de handleiding Hoe u uw Android-telefoon opnieuw kunt opstarten of opnieuw opstarten raadplegen om uw telefoon veilig opnieuw op te starten.
Methode 2: Force Stop Phone-app
Neem contact op met de app Telefoon om erachter te komen hoe u het scherm ingeschakeld kunt houden tijdens het bellen met Android-apparaten en probeer de toepassingsproblemen op te lossen. Als de telefoon-app op uw Android-apparaat niet goed werkt, zult u verschillende problemen tegenkomen wanneer u verbinding probeert te maken met een oproep of terwijl u in gesprek bent. Dit probleem kan worden opgelost door de telefoontoepassing op uw apparaat te stoppen.
1. Open Instellingen vanuit het telefoonmenu.
2. Zoek en klik nu op de Apps.
3. Tik hier op de knop Alle apps bekijken en selecteer vervolgens Telefoon.
4. Zoek en tik op het pictogram Forceer stop.
Methode 3: Druk op de aan/uit-knop
Als een gebruiker tijdens een gesprek het telefoonscherm wil zien, moet hij over het algemeen zijn telefoon bij zijn oren vandaan houden. Als de sensor echter niet werkt wanneer u uw telefoon verplaatst, kunt u proberen het scherm te zien door op de aan/uit-knop op uw telefoon te drukken. De aan / uit-knop activeert de telefoonsensor en u zou moeten kunnen uitzoeken hoe u kunt voorkomen dat de telefoon zwart wordt tijdens gesprekken.
Methode 4: Controleer op robuuste hoesjes of defecte schermbeschermer
Soms wordt het scherm tijdens gesprekken zwart. Dit probleem kan optreden vanwege de apparatuur die u op uw apparaat gebruikt, zoals een telefoonhoesje of een schermbeschermer. Als een van deze apparatuur de nabijheidssensor van uw apparaat verstoort, kan dit tot deze fout leiden. Daarom, als je niet weet hoe je kunt voorkomen dat mijn scherm zwart wordt tijdens een gesprek, controleer dan het hoesje van je telefoon om er zeker van te zijn dat het de sensor die het scherm aanhoudt tijdens een Android-gesprek niet blokkeert. U kunt om dezelfde redenen ook de schermbeschermer op uw telefoon controleren. Als de schermbeschermer ervoor zorgt dat de sensor niet goed werkt, kunt u deze verwijderen en vervangen door een schermbeschermer die compatibel is met uw apparaat.
Methode 5: Controleer op fysieke of waterschade
Als je onlangs je telefoon hebt laten vallen of er op de een of andere manier water op hebt gemorst, is deze mogelijk beschadigd. Als de nabijheidssensor van uw telefoon is beschadigd als gevolg van een botsing, zal deze niet goed werken en kunt u ervaren dat het Android-scherm zwart wordt tijdens gespreksproblemen. Zorg er daarom voor dat u geen fysieke schade aan uw telefoon heeft veroorzaakt. Als je water op je telefoon hebt gemorst, inspecteer deze dan grondig op interne schade en sensorschade. Als u dergelijke schade opmerkt, brengt u uw telefoon onmiddellijk naar het dichtstbijzijnde servicecentrum om hem te laten repareren en uit te zoeken hoe u kunt voorkomen dat de telefoon zwart wordt tijdens gesprekken.
Methode 6: Stop met het gebruik van applicaties van derden
Met Android-apparaten kunnen gebruikers toestemming geven aan een applicatie van derden om te werken als de standaard telefoon-app. Er zijn honderden van dergelijke applicaties in de Google Play Store die kunnen worden gebruikt om oproepen te ontvangen en te plaatsen vanaf uw apparaat. Deze applicaties kunnen echter bugs en andere problemen bevatten die ervoor zorgen dat het scherm zwart wordt tijdens oproepen op uw Android-apparaat. Een van de beste methoden om erachter te komen hoe ik kan voorkomen dat mijn scherm zwart wordt tijdens een oproep, is door te stoppen met het gebruik van deze applicaties van derden en over te schakelen naar de app Telefoon als de standaardtoepassing voor het plaatsen of ontvangen van oproepen en om het scherm aan te houden tijdens een oproep Android. U kunt de Telefoon-app instellen als de standaard bel-app door de volgende stappen uit te voeren:
1. Open Instellingen vanuit het telefoonmenu.
2. Zoek en klik hier op de app.
3. Tik onder Algemene opties op Standaard apps.
4. Kies de app Telefoon in de lijst.
5. Selecteer de Telefoon (Systeemstandaard) voor de app Standaardtelefoon.
Methode 7: Updates voor telefoonapps verwijderen
Google blijft de app Telefoon updaten om de functies ervan te verbeteren. Een nieuwe update kan echter bugs bevatten en fouten veroorzaken, zoals het Android-scherm dat zwart wordt tijdens oproepen met uw telefoon. Als u dit probleem ondervindt na het updaten van uw Telefoon-app, kunt u overwegen de update te verwijderen om erachter te komen hoe u kunt voorkomen dat de telefoon zwart wordt tijdens gesprekken.
1. Open de app Telefoon vanuit de instellingen door stap 1 en 2 te volgen die worden genoemd in methode 2.
2. Klik hier op de menuknop met drie stippen in de rechterbovenhoek van het scherm.
3. Selecteer Updates verwijderen.
Methode 8: Nabijheidssensor opnieuw kalibreren
Met Android-apparaten kunnen gebruikers hun hardware testen en bieden ze ook de tools om problemen met de telefoon te diagnosticeren. Als u niet zeker bent van de status en status van de nabijheidssensor op uw telefoon, kunt u proberen het hulpprogramma CIT (Control and Identification Toolbox) op uw telefoon te gebruiken om de status van de sensor te controleren.
Opmerking: elke OEM (Original Equipment Manufacturer) heeft een andere code om toegang te krijgen tot het CIT-hulpprogramma. Zorg er daarom altijd voor dat u de juiste code gebruikt om toegang te krijgen tot het CIT op uw telefoon. Als u het niet zeker weet, kunt u altijd de naam van uw apparaat Googlen voor de CIT-code.
1. Open het toetsenblok en voer de CIT-code in.
Opmerking: voor de Moto G60-smartphone is de code *#*#4636#*#*; als u niet zeker bent van uw CIT-code, kunt u op Google naar hetzelfde zoeken met de naam van uw apparaat.
2. Nadat u het CIT-hulpprogramma op uw apparaat hebt geopend, navigeert u naar de nabijheidssensor.
3. Breng uw handen dicht bij het telefoonscherm om de veranderingen in de sensorwaarden te zien.
Methode 9: systeemsoftware bijwerken
Als u oude systeemsoftware gebruikt, kan dit verschillende problemen op uw apparaat veroorzaken. Verouderde systeemsoftware kan ervoor zorgen dat de prestaties van uw telefoon afnemen en een verscheidenheid aan willekeurige fouten veroorzaken, zoals een Android-scherm dat zwart wordt tijdens een oproepfout. Als u deze fout blijft ontvangen op uw Android-apparaat, kunt u proberen deze op te lossen door bij te werken naar de nieuwste software-update voor uw systeem. Bekijk de handleiding Android handmatig bijwerken naar de nieuwste versie om de systeemsoftware voor uw Android-apparaat veilig bij te werken en te voorkomen dat mijn scherm zwart wordt tijdens een gesprek.
Methode 10: Voer Factory Reset uit
Als geen van de bovengenoemde methoden voor u werkt en u hetzelfde probleem met uw telefoon blijft houden, kunt u overwegen uw telefoon terug te zetten naar de standaardinstellingen. Als u de fabrieksinstellingen van uw telefoon terugzet, wordt deze niet alleen teruggezet naar de standaardinstellingen, maar worden ook eventuele bugs of virussen verwijderd die de fout op uw apparaat kunnen veroorzaken. U kunt de handleiding Hoe u uw Android-telefoon kunt resetten raadplegen om manieren te vinden om veilig een reset uit te voeren op uw Android-apparaat.
Veelgestelde vragen (FAQ’s)
Q1. Waarom kan ik mijn telefoonscherm niet zien tijdens een gesprek?
Ans. Er kunnen verschillende redenen zijn waarom het scherm van je telefoon niet opengaat tijdens een gesprek, zoals het niet goed werken van de sensoren van de telefoon of het vertragen van de telefoon.
Q2. Wat moet ik doen om het probleem met het donkere scherm op mijn Android-apparaat tijdens een gesprek op te lossen?
Ans. U kunt een paar effectieve methoden gebruiken om het donkere scherm op te lossen tijdens een oproepprobleem met uw Android, zoals het verwijderen van de app-updates van de telefoon of het bijwerken van de systeemsoftware van uw telefoon.
Q3. Hoe controleer je de gezondheid van de hardware van je telefoon?
Ans. U kunt proberen toegang te krijgen tot het CIT-hulpprogramma op uw telefoon om de status van de hardware van uw telefoon en de status van de sensoren van uw telefoon te bekijken.
Q4. Kan ik de updates voor mijn Telefoon-app verwijderen?
Ans. Ja, het is mogelijk om een app-update te verwijderen. Wanneer een nieuwe update bugs bevat, verwijderen gebruikers de update over het algemeen graag. U kunt updates van de telefoonapp verwijderen via de instellingen.
Q5. Hoe open ik het telefoonscherm tijdens een gesprek?
Ans. Over het algemeen hoeft een gebruiker tijdens een gesprek slechts één keer op de aan/uit-knop te drukken wanneer hij toegang tot het telefoonscherm nodig heeft.
***
We hopen dat deze gids nuttig voor je was en dat je het Android-scherm hebt kunnen oplossen dat zwart wordt tijdens het bellen op je telefoon. Laat ons weten welke methode voor jou het beste werkte. Als u suggesties of vragen voor ons heeft, laat het ons dan weten in het commentaargedeelte.