Top programmatische advertentieplatforms in 2022

We bevinden ons in een tijd waarin het bouwen van het juiste product niet alleen voldoende is. Naast de innovatie, technologie en gemakkelijke toegang voor de gebruikers, moeten de organisaties ook een advertentieplan ontwikkelen dat strategisch verantwoord is en ook overeenkomt met de laatste updates op sociale media en andere advertentieplatforms.

De digitale advertentieruimte is in hoofdzaak verdeeld in twee sectoren, handmatige reclame, die afhankelijk is van de relatie tussen de adverteerder en de uitgever, en geautomatiseerde programmatische reclame.

In dit artikel zullen we kijken naar de Programmatic Advertising Platforms. We bespreken de basisprincipes achter de platforms en hoe ze uw bedrijf beïnvloeden. We zullen ook een stukje korte informatie geven over verschillende programmatische advertentieplatforms en proberen de beste keuze voor u te vinden op basis van de vereisten van uw bedrijf.

Wat is programmatisch adverteren?

Programmatic Advertising is een vorm van geautomatiseerde technologie waarbij adverteerders digitale ruimtes kopen van de uitgevers. Programmatic Advertising heeft de overhand op handmatige advertenties omdat het gebruik maakt van data-inzichten en complexe algoritmen om de advertenties op het juiste moment aan de juiste gebruikers te tonen.

Experts raden dit advertentieformaat aan omdat het in realtime wordt uitgevoerd en adverteerders dus efficiënter kunnen bieden op advertentieruimten.

Nu we een basiskennis van programmatisch adverteren hebben ontwikkeld, kunt u ons laten weten hoe het werkt.

Hoe werkt programmeeradvertenties?

Programmatisch adverteren werkt vergelijkbaar met handmatig adverteren, maar doet het efficiënter en op een veel betere en geavanceerdere manier. Het bestaat uit Adverteerders en Uitgevers. Laten we een beetje dieper graven en de werking ervan begrijpen.

  • Gebruiker opent website (uitgever)
  • De website legt impressies vast en stelt deze ter veiling, inclusief relevante gegevens over de gebruiker (met behulp van Supply Side Platform)
  • Adverteerders bieden op de vertoning (met behulp van het vraagzijdeplatform)
  • Een impressie wordt geleverd aan de hoogste bieder, wiens advertenties aan de bezoeker worden getoond.

Platformen aan de vraagzijde

De vraagzijde van de Programmatic Advertising Platforms is de zijde die de adverteerders helpt bij het bieden op advertentievertoningen op de websites van de uitgevers. Met de DSP’s kunt u doelgroepen filteren op basis van hun leeftijd, locatie, geslacht, eerdere online activiteiten en meer. De volgende zijn enkele van de platforms.

Adform

Adform is een wereldwijd Demand Side Platform uit Denemarken, gebouwd voor moderne marketing. De DSP maakt gebruik van bedrijfstechnologie Adform Flow met zijn schaalbare, modulaire en open architectuur om naadloos beheer van de campagnecyclus mogelijk te maken. De technologie die achter het concept wordt gebruikt, streeft ernaar de samenwerking tussen mens en machine te verbeteren en tegelijkertijd augmented intelligence te leveren om de bedrijfsresultaten voor haar klanten te versterken.

AdRoll

AdRroll dient als één platform voor eCommerce-merken om snel display-advertenties, advertenties op sociale media en e-mail te lanceren. Hun unieke kenmerk is dat ze een enkel platform zijn voor alles, wat betekent, één platform, één aankoop en één login om de omzet te verhogen en tijd te besparen met een gestroomlijnd marketing DSP-platform.

  De standaard kopstijlen in Microsoft Word wijzigen

De altijd lerende kunstmatige intelligentie en machine learning-technologie die achter de gordijnen wordt gebruikt, vereenvoudigt de dagelijkse marketing voor bedrijven. Met AdRoll kunnen de adverteerders nu hun doelgroep aanpassen aan de vereisten van hun producten.

Het platform helpt bij het adverteren voor digitale advertenties, sociale media-managers en e-mailmarketing. De bruikbare gegevens van de advertentiecampagnes kunnen worden gebruikt om meer strategische marketingideeën te bereiken die bestaande klanten aanspreken, nieuwe klanten aantrekken en inkomsten genereren.

De klantenkring van AdRoll omvat enkele grote namen zoals LOUNGE, Topo Designs, Payton Jewelry, Shady Rays, Exploding Kittens, Head Kandy en nog veel meer.

Display en Video 360 van Google

DV 360, een verkorte versie van Display and Video 360, is een Google demand-side technologieplatform voor het kopen en uitvoeren van programmatische advertenties. Met behulp van DV360 kunnen adverteerders in contact komen met een breed scala aan uitgevers om een ​​gespecificeerd publiek te bereiken tegen de juiste prijs.

DV360 biedt een groot aantal uitgevers met advertentieruimten op Google Ad Exchange en andere advertentie-uitwisselingen en netwerken waarmee DV360 directe verbindingen heeft. De belangrijkste kenmerken van DV360 zijn schaalbaarheid, doelgroeptargeting en end-to-end campagnebeheer.

De handelsbalie

Het is een media-inkoopplatform dat is gebouwd voor het open internet om te adverteren voor doelgroepen over de hele wereld. De handelsbalie helpt u uw merk overal te laten groeien door gebruik te maken van de gegevens om uw merk te laten groeien.

Met het open internet kunt u gegevens gebruiken om uw publiek te vergroten via een breed scala aan websites, apps en podcasts en om prestaties op een open en objectieve manier beter te vergelijken. De opname van het Open Internet heeft The Trade Desk vanaf dag één krachtiger, datagedreven en klaar voor reclame gemaakt.

De intelligente campagnes van The Trade Desk omvatten het plannen en kopen van media, het activeren van data en het aanpassen met API’s. Wat de Trade Desk onderscheidt van zijn collega’s en tegenhangers in de branche, is de toegang tot toegewijde experts, waardoor de gegevens voor iedereen beschikbaar zijn, en de marketingacademie die door de experts in de branche wordt aangeboden om op maat gemaakte oplossingen te creëren.

Xandr – Vraagzijde

Xandr is een data-enabled technologieplatform en een wereldwijde marktplaats voor premium advertenties. Xandr wordt beschouwd als de grootste innovator op het snijvlak van digitaal en tv en biedt verhoogde efficiëntie, betere toegang tot aanbod, verbeterde koopstrategieën voor adverteerders en betere toegang tot de vraag, toegang tot het identificeren van oplossingen, op maat gemaakte services voor de uitgevers.

De Xandr Marketplace heeft een wereldwijd bereik van 6,7 miljard dagelijkse vertoningen, 193.000+ merken, 80+ wereldwijde DSP-integraties, 1550+ directe uitgevers, 175+ wereldwijde SSP-partnerschappen en 45+ wereldwijde partnerschappen met dataproviders.

Adobe Advertising Cloud

Adobe is een zakelijke gigant als het gaat om media, en wat is reclame anders dan de weergave van media in verschillende formaten. Adobe Advertising Cloud is een platform waar programmeren en media elkaar ontmoeten. Het is het enige onafhankelijke advertentieplatform dat alle media, schermen, gegevens en creativiteit op grote schaal heeft verenigd en geautomatiseerd.

De onafhankelijke, transparante en merkveilige Adobe Advertising Cloud gebruikt overeenkomstige gegevens uit verschillende bronnen. Het stelt u in staat om uniforme, gecoördineerde end-to-end advertentiestapelcampagnes te creëren en tegelijkertijd holistische planning, inkoop, beheer en optimalisatie aan te bieden.

  Hoe u uw iPhone 13 Pro geforceerd opnieuw kunt opstarten

MediaMath

MediaMath is zo’n Demand Supply Platform voor de adverteerders gebouwd voor het moment en het volgende. Het biedt volledige controle over de marketing en stelt de adverteerders ook in staat flexibel te opereren en toch efficiënte en effectieve Omnichannel-campagnes te leveren.

Het programmatische advertentieplatform biedt een geëvolueerde gebruikerservaring, een gemoderniseerd ecosysteem en een agnostische benadering die elk ID-systeem ondersteunt voordat cookies van derden worden afgeschaft.

Platforms aan de aanbodzijde

Supply Side Platforms of de SSP’s zijn de Adtech-software die uitgevers en adverteerders helpt bij het automatiseren van het beheer, de verkoop en de optimalisatie van advertentievoorraad, inclusief audio, video, display en mobiel op de web-apps en webportals, podcasts en andere platforms van uitgevers .

Ze worden ook wel opbrengstoptimalisatieplatforms genoemd omdat ze zijn ontworpen om ervoor te zorgen dat uitgevers hun advertentievoorraad vullen met de beste advertenties die op de juiste klanten zijn getarget. De principes van Supply-Side-platforms omvatten realtime bieden, optimalisatie van advertentienetwerken, minimumprijzen, rapportage en controle over wie adverteert.

Xandr – Aanbodzijde

We hebben het al besproken Xandr in onze lijst met vraagzijdeplatforms. Xandr is als Supply-Side Programmatic Advertising Platform een ​​toonaangevende bestemming voor geschaalde, geavanceerde campagnes op premium voorraad op verschillende schermen.

Het is ook de one-stop-shop voor wereldwijde toegang die betere toegang tot de vraag biedt door meerdere bronnen van unieke premium-vraag te bedienen en tegelijkertijd de merkveiligheid te waarborgen. Ze bieden toegang tot oplossingen die de toonaangevende meervoudige benadering van adresseerbaarheid en privacy zijn. De op maat gemaakte services van Xandr zijn gebaseerd op flexibele samenwerking en betrouwbare services om unieke zakelijke doelen te ondersteunen.

Criteo

Criteo is een Supply-Side platform dat helpt bij het bouwen, schalen en activeren van het eerste deel doelgroepen met het Commerce Media Platform. Het platform heeft een ingeschakelde AI Engine voor vergelijkbare doelgroepen, productaanbevelingen, dynamische creatieve optimalisatie en voorspellend bieden.

De website biedt ook shoppergrafieken voor adverteerders en uitgevers om hun doelgroep beter te begrijpen en een eenvoudig en snel advertentieplatform om op te zetten, terwijl het ook volledige controle en transparantie biedt.

Het platform heeft dagelijks 685 miljoen actieve gebruikers, duizenden uitgevers met een breed bereik en premium voorraad op het open internet, en 35 miljard dagelijkse browse- en koopevenementen die actief zijn in 96 landen.

PubMatic

PubMatic is een ander platform dat maximale klantwaarde biedt door de toekomstige toeleveringsketen van digitale advertenties te leveren. Hun klantspecifieke oplossing maakt gebruik van gespecialiseerde infrastructuur die is gebouwd om schaalbare en flexibele innovatie te bieden.

De onpartijdige aanpak van PubMatic biedt inventaris, gegevens en inzichten om resultaten te genereren en controle te bieden, terwijl de focus ligt op transparantie en het bouwen van oplossingen die de meest urgente problemen van de industrie oplossen. De klok heeft 1,2T adverteerdersbiedingen per dag, met dagelijks 3,3 petabyte aan gegevens.

Ad Exchanges

Een ad exchange is een marktplaats die het kopen en verkopen van mediaadvertentievoorraad vergemakkelijkt. Deze voorraden omvatten Display, Media en Mobiel, van meerdere advertentienetwerken. De voorraadprijzen zijn gebaseerd op realtime bieden, wat we eerder in het artikel al hebben besproken.

  Een SMS-bericht markeren als ongelezen op iPhone

Ad Exchanges zijn beter dan handmatig adverteren omdat het end-to-end is, volledig technologiegedreven is, geen ruimte laat voor menselijke fouten en het beste biedt voor iedereen die bij de transactie betrokken is. De transactie omvat uiteraard adverteerders en uitgevers die advertentieruimten kopen en verkopen via realtime veilingen. We zullen nu stilstaan ​​bij enkele van ’s werelds beste advertentie-uitwisselingsplatforms op internet.

SmartyAds

SmartyAds is de Full Stack Programmatic Advertising Ad Scale voor adverteerders en uitgevers, waarmee het bedrijf naar boven en naar voren kan worden geschaald, het proces kan worden gestroomlijnd, transacties kunnen worden geprioriteerd en de gewenste doelen kunnen worden bereikt. Ze bieden een uniek White Label Solution-platform voor media-aankoop, verkoop en gegevensactivering.

Ze werken samen met Criteo, InMobi, Cheetah Mobile, Google, Opera, Xiaomi en SpringServe. Ze zijn vermeld in Media Post, Salesforce-blog, Forbes, Inc en Entrepreneur vanwege hun ongekende succes in de branche.

Smaato

Smaato is een digitaal advertentietechnologieplatform dat toegankelijke advertentieservers en oplossingen voor het genereren van inkomsten biedt. Het verbindt kwaliteitsuitgevers met premium marketeers om doelgroepen over de hele wereld aan te spreken. Het platform heeft maar liefst 1,8T advertentieverzoeken per maand, 1,3B unieke gebruikers per maand, 150B videoadvertentieverzoeken en 470M unieke kijkers per maand.

De Smaato biedt de mogelijkheid om uw eigen te maken voor uitgevers en adverteerders zonder advertentieweergavekosten. Het volgt een Omni Channel-benadering die alle apparaten, omgevingen en advertentie-indelingen ondersteunt, en deze ondersteunt door middel van geavanceerde geautomatiseerde systemen en menselijke expertise.

OpenX

OpenX is een toonaangevende technologie 100% cloudgebaseerde uitwisseling met de meest efficiënte tech-stack in de branche. Ze helpen bij het maken van doelgroepen, het optimaliseren en bieden van biedingen, terwijl ze alle apparaattypen en -indelingen op grote schaal behandelen.

Met behulp van OpenX kunt u uw eigen gegevens gebruiken of hun gegevens van derden gebruiken om doelgroepen bij elke stap te identificeren, te bereiken en te betrekken.

Conclusie

De reclamewereld veranderde met de Marlboro Man en is sindsdien nooit meer gestopt. Omdat technologie voortdurend verandert met de tijd, merken we een golf van innovaties in de manier waarop bedrijfsleiders hun producten op de markt brengen. Met behulp van digitale advertentie-uitwisselingsplatforms is het voor online bedrijven handig geworden om advertentieruimten te kopen en verkopen om hun bedrijf te laten groeien.

Het mooie van deze programmatische platformen voor advertentie-uitwisseling is dat ze volledig technologiegedreven zijn en bootstrap met de niche van kunstmatige intelligentie en machine learning met slechts één doel om te dienen, namelijk het aanspreken van het juiste publiek.

Nu we verschillende soorten Demand Side Platforms, Supply Side Platforms en Ad Exchanges hebben doorlopen, weten we zeker dat ze ons helpen het potentiële publiek te bereiken en hen te voorzien van wat ze het meest nodig hebben: uw product.

gerelateerde berichten