Universeel klembord werkt niet tussen iPhone en Mac: 9 oplossingen om te proberen

De Universal Clipboard-functie van Apple maakt het kopiëren en plakken van inhoud op verschillende apparaten volledig naadloos. Of je nu tekst, afbeeldingen, video’s of zelfs URL’s kopieert, je kunt ze tussen je iPhone en Mac plakken. Het is je echter misschien opgevallen dat Universal Clipboard soms niet zo goed werkt als zou moeten. Of misschien werkt het gewoon helemaal niet voor jou. Wat het probleem ook is, wij hebben de oplossingen. Hier zijn 9 methoden om te repareren dat Universal Clipboard niet werkt tussen iPhone en Mac.

9 manieren om het universele klembord te repareren werkt niet van iPhone naar Mac

Zoals het geval is met de meeste problemen op een iPhone of Mac, zijn er tal van stappen voor probleemoplossing voor het repareren van Universal Clipboard. We hebben de oplossingen in een gemakkelijk te volgen volgorde gerangschikt, van de gemakkelijkste tot meer tijdrovende opties. Hoewel we u aanraden deze handleiding te volgen, kunt u de onderstaande inhoudsopgave gebruiken om naar elke oplossing te gaan die u wilt proberen.

1. Zorg ervoor dat uw iPhone, iPad en Mac compatibel zijn

Zorg er eerst en vooral voor dat uw Apple-apparaten compatibel zijn met Universal Clipboard.

iPhone- en iPad-modellen die universeel klembord ondersteunen

  • iPhone 5 en hoger
  • iPad 4e generatie en nieuwer
  • iPad Air (alle modellen)
  • iPad Pro (alle modellen)
  • iPad mini 2 en hoger
  • iPad touch 6e generatie en nieuwer

Opmerking: zorg ervoor dat uw iPhone, iPad of iPod touch iOS 10 of hoger gebruikt.

Mac-modellen die universeel klembord ondersteunen

  • MacBook 2015 en later
  • MacBook Pro 2012 en later
  • MacBook Air 2012 en later
  • Mac mini 2012 en later
  • Mac Pro 2013 en later
  • iMac 2012 en later
  • iMac Pro (alle modellen)
  • Mac Studio
  Kunt u advertenties op het Roku-startscherm uitschakelen?

Zorg ervoor dat op uw Mac macOS High Sierra of hoger wordt uitgevoerd. Het is de moeite waard om erop te wijzen dat Universal Clipboard nabijheidsafhankelijk is. Zorg er daarom voor dat u uw apparaten bij elkaar in de buurt houdt.

2. Schakel wifi en Bluetooth uit en weer in

Omdat zowel wifi als Bluetooth een must zijn om Universal Clipboard perfect te laten werken, is het beter om ze zacht te resetten.

  • Op iPhone en iPad: Ga naar de app Instellingen -> Wi-Fi/Bluetooth en schakel vervolgens WiFi en Bluetooth uit en weer in.

  • Op Mac: klik op de Wi-Fi- en Bluetooth-menu’s in de rechterbovenhoek van de menubalk en schakel vervolgens de schakelaars in/uit.

  • Start nu al uw apparaten opnieuw op en probeer opnieuw te kopiëren en plakken om te controleren of Universal Clipboard weer correct werkt. Als dit niet het geval is, gaat u verder met de volgende stap.

3. Schakel Bluetooth-deling in op uw Mac

Aangezien Bluetooth een sleutelrol speelt bij het helpen van Universal Clipboard-werk, kan het activeren van Bluetooth-delen op Mac het probleem oplossen.

  • Ga naar de app Systeemvoorkeuren (of klik op het Apple-menu in de linkerbovenhoek van het scherm en kies Systeemvoorkeuren) en klik op Delen.

  • Zorg er nu voor dat het vakje links van Bluetooth Sharing is aangevinkt.

Probeer iets op je iPhone te kopiëren en op je Mac te plakken. Als het werkt, is Universal Clipboard gerepareerd; verheugen! Zo niet, bekijk dan de volgende mogelijke oplossing.

4. Handoff in-/uitschakelen

Soms hoeft u alleen Handoff in of uit te schakelen om problemen met Universal Clipboard op te lossen. Voor het onbekende: Handoff stelt je in staat iets op het ene apparaat te starten en het op andere apparaten op te halen die met hetzelfde iCloud-account zijn gesynchroniseerd. U kunt dus naadloos overschakelen van het ene apparaat naar het andere.

  • Ga op iPhone en iPad naar de app Instellingen en tik op Algemeen.

  • Tik nu op AirPlay & Handoff en schakel vervolgens de schakelaar uit.
  Conflicterende bestanden vinden in Google Drive

  • Start op Mac Systeemvoorkeuren en klik op Algemeen.

  • Schakel nu het selectievakje links van Handoff toestaan ​​tussen deze Mac en uw iCloud-apparaten uit.

  • Start vervolgens al uw apparaten opnieuw op en schakel Handoff in.

Universal Clipboard zou nu moeten worden gerepareerd, samen met alle andere Handoff-functies die voorheen niet werkten. Als u echter nog steeds problemen ondervindt met het kopiëren en plakken van inhoud tussen iPhone en Mac, lees dan verder.

5. Reset Bluetooth-instellingen

Macs zijn berucht om hun rare Bluetooth-problemen. Het is daarom mogelijk dat Universal Clipboard niet werkt tussen uw iPhone en Mac vanwege een willekeurige Bluetooth-glitch. Het resetten van de Bluetooth-instellingen op uw Mac kan dergelijke problemen oplossen. Hier is hoe het te doen.

  • Open Finder op je Mac. Klik daarna op het menu Ga bovenaan. Houd nu de alt/option-toets ingedrukt en klik op Bibliotheek in het menu.

  • Selecteer nu de map Voorkeuren.

  • Typ vervolgens Bluetooth in het zoekvak rechtsboven en klik op Voorkeuren.
  • Selecteer vervolgens alle voorkeurenbestanden (Command+A) en verplaats ze naar de prullenbak.

  • Nadat u de prullenbak hebt geleegd, start u uw Mac opnieuw op.

6. Reset netwerkinstellingen

Als uw iPhone wordt geconfronteerd met netwerkgerelateerde problemen, werkt Universal Clipboard mogelijk niet. De eenvoudigste manier om de netwerkproblemen op iOS op te lossen, is door de netwerkinstellingen opnieuw in te stellen. Probeer het dus zeker ook eens uit.

  • Ga naar de Instellingen-app op je iPhone of iPad en kies Algemeen.

  • Blader nu naar beneden en tik op iPhone/iPad overzetten of resetten.

  • Tik vervolgens op Reset en kies Reset Network Settings.

  • Mogelijk wordt u nu gevraagd om uw apparaat- of schermtijdtoegangscode in te voeren. Druk vervolgens nogmaals op Netwerkinstellingen resetten in de pop-up om uw bevestiging te geven.

7. Log uit bij Apple ID en log weer in

Als Universal Clipboard nog steeds niet werkt, is het tijd om te proberen uit te loggen bij Apple ID en weer in te loggen.

  • Open op iPhone en iPad de app Instellingen en tik op uw Apple ID-banner.

  • Tik nu op Afmelden. Zorg er daarna voor dat u een kopie van alle belangrijke gegevens bewaart, zodat u ze niet kwijtraakt. Tik vervolgens nogmaals op Afmelden in de rechterbovenhoek van het scherm.
  Een aangepaste sjabloon instellen als standaard in PowerPoint

  • Ga vervolgens terug naar de instellingen en log in met je Apple ID. Zorg ervoor dat uw apparaten zijn ingelogd met hetzelfde iCloud-account.

8. Update je iPhone, iPad en Mac

Soms treden er softwarestoringen op en worden deze verholpen in daaropvolgende kleine/puntupdates. Daarom is het altijd een goed idee om te controleren op beschikbare software-updates voor uw iPhone en Mac om problemen op te lossen, zoals het niet werken van Universal Clipboard.

iPhone bijwerken

  • Ga op iPhone en iPad naar de app Instellingen en kies Algemeen.

  • Tik nu op Software-update en download en installeer vervolgens de nieuwste versie van iOS/iPadOS.

Mac bijwerken

  • Open op Mac de app Systeemvoorkeuren en klik op Software-update.

  • Als er een update beschikbaar is, werkt u uw Mac bij zoals gewoonlijk.

9. Reset het klembord van je Mac

Als Universal Clipboard niet werkt op uw Mac, zelfs niet na de software-update, reset dan het klembord van uw Mac. Met Terminal-opdrachten is het vrij eenvoudig om het klembord op macOS opnieuw in te stellen.

  • Start de Terminal-app op uw Mac. Druk gewoon op Command + spatiebalk -> typ Terminal en open het.

  • Kopieer nu de volgende opdracht en plak deze in Terminal.
pbcopy < /dev/null
  • Druk vervolgens op de enter-toets om het klembord van je Mac te wissen.

Probeer nu Universal Clipboard te gebruiken om erachter te komen of u het probleem hebt opgelost. Hopelijk zijn hiermee alle problemen opgelost waarmee u te maken had bij het kopiëren en plakken van inhoud tussen iPhone en Mac.

Universeel klembord werkt niet op Mac en iPhone/iPad Probleem opgelost

Dus zo kun je het kapotte universele klembord op je iOS- of macOS-apparaat repareren. In de meeste gevallen kunt u problemen met deze continuïteitsfunctie oplossen door aan de vereisten te voldoen en zaken als wifi, Bluetooth en Handoff opnieuw in te stellen. Bovendien werkt uitloggen bij Apple ID en opnieuw inloggen ook behoorlijk betrouwbaar. Laat ons trouwens de truc weten waarmee je dit probleem hebt kunnen oplossen. En als iets anders (niet vermeld in deze gids) je heeft gered, vergeet dan niet om die tip ook te delen.

gerelateerde berichten