Verschil tussen rijen en kolommen in Excel

We kennen en werken allemaal aan Microsoft Excel voor verschillende werken en platforms. Het staat bekend om de snelle tafelvorming, vooral vanwege de verschillende formules die kunnen worden toegepast om gerichte resultaten uit de tafel te halen en zo tijd te besparen. Rijen en kolommen zijn de belangrijkste componenten van Excel en hebben veel verschillende eigenschappen die van elkaar verschillen. Vandaag zullen we het hebben over alle verschillen tussen rijen en Excel en zullen we proberen te begrijpen hoe we ze kunnen gebruiken om maximale vaardigheid te bereiken tijdens het werken aan Excel. Maar voordat we naar de verschillen springen, laten we eerst wat meer te weten komen over Excel.

Wat is het verschil tussen rijen en kolommen in Excel?

Tijdens gebruik Excel, worden de zinnen werkblad, Rijen, Kolommen en Cellen vaak gebruikt. In een werkblad kan de gebruiker gegevens in een aantal cellen op één pagina opslaan, bewerken en wijzigen. Spreadsheet is een andere naam voor een werkblad. Er zijn rijen, kolommen en cellen in. In tegenstelling tot A1, B25 of R867 wordt elke afzonderlijke gegevenscel in een Excel-werkblad gedefinieerd en gerangschikt met behulp van de verticale kolom en horizontale rij die worden gecombineerd om een ​​celverwijzing te produceren. De vereisten voor de meest recente versies van Excel-werkblad zijn onder meer:

  • Er zijn 1.048.576 rijen en 16.384 kolommen in elk werkblad.
  • Kolombreedte karakter: 255
  • Rijhoogte: 409 punten
  • 17.179.869.184 totaal aantal cellen per werkblad

Er zijn veel kleine aspecten die het verschil tussen rijen en kolommen in Excel formuleren. Om te beginnen krijgen kolommen een letter. Kolomlabels, zoals A, B, C, enzovoort, bevinden zich bovenaan het werkblad. Het werkblad heeft genummerde rijen die in oplopende volgorde langs de zijkanten zijn gerangschikt: 1, 2, 3, enz. Cellen, die slechts een van de vakken op het raster van een werkblad zijn, bevinden zich op de kruising van elke rij en kolom. Door de kolomletter en het rijnummer van de opgegeven cel toe te voegen, kan aan elke cel een specifiek adres worden toegewezen. Cel B4 bevindt zich bijvoorbeeld waar rij 4 en kolom B samenkomen. Het celadresvak bevindt zich net boven de labels voor kolommen A en B en toont altijd het adres van de geselecteerde cel. Laten we beginnen met het één voor één noemen van de verschillende factoren die resulteren in rijkolomverschillen in Excel.

  Hoe annuleer ik mijn Instacart Shopper-account?

1. Definities

  • Rij – Elke groep items of stukjes informatie die zo zijn gerangschikt dat je kunt zeggen dat ze allemaal links of rechts van de andere staan, wordt een rij genoemd.

  • Kolom – Kolommen rangschikken objecten van boven naar beneden, in tegenstelling tot een rij. Alle objecten in een kolom worden beschreven als boven of onder elkaar, in tegenstelling tot een rij waar dingen links of rechts van elkaar staan. Daarom is dit een van de belangrijkste verschillen tussen rijen en kolommen in Excel.

2. Tel

  • Rijen – Er zijn 1048576 rijen in heel Microsoft Office 10 – rijen variëren van 1 tot het laatstgenoemde totale aantal.

  • Kolommen – Er zijn 16384 verschillende aantallen kolommen in Microsoft Office 10. De kolommen gaan van A tot XFD.

3. Rij/kolom selecteren

  • Rij – Druk op Shift + spatiebalk op uw toetsenbord terwijl u met uw muis over een cel in de gewenste rij beweegt om de hele rij te selecteren.

  • Kolom – Het selecteren van een hele kolom is net zo eenvoudig als het ingedrukt houden van de toetsencombinatie Ctrl + spatiebalk terwijl u op een cel in de gewenste kolom klikt.

4. Selectie van meerdere rijen/kolommen

  • Rij – Als u meerdere uitgelijnde rijen wilt selecteren, kiest u een bereik dat de cellen bevat van elke rij die u wilt selecteren en drukt u vervolgens op Shift + spatiebalk. Stel dat u bijvoorbeeld rij 3 tot rij 10 wilt kiezen. Beginnend met rij 3 tot en met rij 10, moet u eerst ten minste één cel uit elke rij selecteren. Om de juiste rijen te selecteren, drukt u daarna op Shift + spatiebalk.

  • Kolom – Kies een bereik dat cellen bevat uit alle kolommen die u wilt kiezen en klik vervolgens op Ctrl+spatiebalk om meerdere aangrenzende kolommen tegelijk te selecteren. Als u bijvoorbeeld kolom C tot kolom F wilt kiezen, moet u ten minste één cel uit elk van de vier kolommen selecteren. Selecteer vervolgens alle relevante kolommen met behulp van de Ctrl-spatiebalk.

5. Rijen/kolommen verbergen

  • Rijen – Selecteer de rij of rijen die u wilt verbergen en selecteer vervolgens Verbergen in het contextmenu door er met de rechtermuisknop op te klikken.

  • Kolommen – Klik met de rechtermuisknop op de kolom(men) die u wilt verbergen en selecteer vervolgens Verbergen.

6. Verborgen rij/kolommen zichtbaar maken

  • Rijen – Kies Zichtbaar maken in het contextmenu na het selecteren van de volledige rij die zich boven en onder de verborgen rij bevindt.

  • Kolommen – Om een ​​verborgen kolom weer te geven, kiest u de volledige kolom links en de volledige kolom rechts, klikt u met de rechtermuisknop en kiest u Zichtbaar maken.

7. Indexfunctie

  • Rijen – Voor rijen wordt de index weergegeven door de tekenreeks rij_num, die het rijnummer in de array aangeeft waar het resultaat moet worden geleverd.

  • Kolom – Het kolomnummer van de Excel-array waaruit het resultaat moet worden geretourneerd, wordt gespecificeerd met behulp van de functie col_num bij het omgaan met kolommen. Dit is een ander verschil tussen rijen en kolommen in Excel.

8. Inhoud automatisch aanpassen

  • Rijen – Door te dubbelklikken op de onderrand van de onderliggende rij, past u de inhoud mogelijk automatisch in een rij.

  • Kolommen – Dubbelklik op de onderste rijgrens om de inhoud automatisch in de corresponderende kolom te laten passen.

9. Opzoekfunctie

  • Rijen – Bij gebruik van de functie ZOEKEN vergelijkt HORIZ.ZOEKEN gegevens van rij tot rij.

  • Kolommen – Vlookup vergelijkt de waarden in kolommen één voor één in de Excel Lookup-functie.

10. Verschillen functie:

  • Rijen: met dezelfde kolom als de actieve cellen als referentie, vergelijkt de opdracht rijverschillen de cellen in het opgegeven bereik met die in die kolom.

  • Kolommen: met de actieve cellen als uitgangspunt, vergelijkt de opdracht kolomverschillen de cellen in het opgegeven bereik met die in de aangrenzende rijen.

Hieronder worden nog enkele verschillen tussen rijen en kolommen in Excel gegeven;

11. Freeze-functie

  • Rijen – Door op de toetsencombinatie Alt + W + F + R te drukken, kunt u een bepaalde rij bevriezen.

  • Kolommen – Een toetscombinatie van Alt + W + F + C kan worden gebruikt om een ​​bepaalde kolom te bevriezen.

12. Databasetoegang

  • Rijen – Rijtoegang tot documenten wordt ondersteund door NoSQL-databases.

  • Kolommen – Unieke kolom-ID’s worden door relationele databases gebruikt om gegevens op te zoeken.

13. Analyse

  • Rijen – Onder de laatste invoer worden sommen weergegeven van de inhoud die in de rijen is ingevoerd.

  • Kolommen – Rechts van de laatste invoer worden sommen weergegeven van de inhoud die in kolommen is ingevoerd.

14. RDBMS-databases

  • Rijen – Het woord rij verwijst naar een groep velden die een record vormen in een relationele database. De gegevens van een hele record zijn opgenomen in een rij cellen die horizontaal lopen. De definitie van elk veld is te vinden in een afzonderlijke kolom en een rij kan zoveel velden bevatten als nodig is. Om een ​​rij met gegevens toe te voegen, moet een tabel eerst ten minste één gespecificeerde kolom hebben. In een tabel de kleinste gegevenseenheid die in een rij kan worden toegevoegd of verwijderd.

  • Kolommen – Een kolom in een relationele database is een rij cellen die verticaal in een tabel zijn gerangschikt. Naast andere database-objecten, zoals views, opgeslagen procedures, functies met tabelwaarde, enz., wordt het ook gebruikt om de verticale groep cellen binnen een resultatenset van een query te definiëren.

***

Dit waren de parameters die het verschil vormen tussen rijen en kolommen in Excel. MS Excel is een ongelooflijke software voor tabellen en economische doeleinden vanwege de efficiënte toepassing van wiskundige formules voor verschillende doeleinden. Als gevolg hiervan verwachten de meeste kantoren die tegenwoordig zijn overgestapt op online werken zelfs dat medewerkers handig zijn in het gebruik van Excel. Deel uw verhalen rond Excel en vermeld ook hoeveel van de bovenstaande verschillen tussen Excel-rijen en -kolommen u kent. Blijf lezen en steunen en we zien je in het volgende artikel met een nieuw onderwerp.

gerelateerde berichten