Waarom staat mijn e-mail in de wachtrij?

Ben je ooit gefrustreerd geraakt door een e-mail in de wachtrij? En misschien vraag ik me af waarom mijn e-mail in de wachtrij staat? Je hebt misschien zoveel vragen zoals de bovenstaande, en het interessante is dat je e-mail in de wachtrij komt te staan, hoogstwaarschijnlijk in Gmail op je Android-apparaten. Dit probleem plaatst e-mails discriminerend in de wachtrij en als gevolg daarvan worden alle e-mails in de wachtrij geplaatst in Outbox. Uw Gmail-app probeert de e-mails later opnieuw te verzenden. Maar als u op zoek bent naar tips over wat de wachtrij betekent in Gmail en hoe u dit kunt oplossen, dan zal dit artikel u daarbij helpen. Laten we beginnen!

Waarom staat mijn e-mail in de wachtrij?

Er zijn zoveel redenen waarom mijn e-mail in de wachtrij staat. Een paar verantwoordelijke factoren die Gmail-wachtrijen veroorzaken, worden in dit gedeelte vermeld. Maar het is altijd raadzaam om de oorzaak van het probleem te analyseren. Hier zijn enkele redenen waarom Gmail Android-problemen in de wachtrij heeft geplaatst.

  • Slechte netwerkverbinding
  • Verstoorde Gmail-servers
  • Gebrek aan voldoende geheugenruimte in uw Gmail-accountopslag
  • Bestanden bijvoegen die de limiet overschrijden
  • Meerdere e-mails tegelijk verzenden
  • Verouderde Gmail-app en Android-besturingssysteem
  • Google-account is mogelijk niet correct gesynchroniseerd

Opmerking: u kunt onze handleiding volgen om meerdere Google Drive-accounts te synchroniseren.

Nu weet je wat de oorzaak is van het Android-probleem met Gmail in de wachtrij. Ga naar het volgende gedeelte om te leren hoe u hetzelfde kunt oplossen.

Voorafgaande controles

Voordat u de hieronder besproken methoden volgt, moet u ervoor zorgen dat het probleem bij uw mobiele app of bij andere factoren ligt.

  • Open je desktop of laptop en stuur een e-mail naar een van je vrienden. Als e-mail met succes is afgeleverd, is er een probleem met de mobiele app.
  • Als u geen e-mail kunt verzenden vanaf een van uw apparaten, moet u wachten tot het probleem aan de serverzijde is opgelost. U kunt het opnieuw proberen nadat de servers weer normaal zijn.
  • Zorg er ook voor dat u een bijlage verzendt die kleiner is dan 25Mb.

Voor problemen met betrekking tot mobiele apps kunnen de volgende stappen u helpen deze op te lossen.

Methode 1: Controleer de Google Servers-status

Google-servers gaan nauwelijks down. Maar in onverwachte situaties, als u aan een serverprobleem denkt, kunt u de status van Gmail controleren, ongeacht of deze actief of niet beschikbaar is voor onderhoud. Volg de onderstaande stappen om het Android-probleem met Gmail in de wachtrij op te lossen.

1. Bezoek de officiële Google Workspace-pagina in uw telefoonbrowser.

2. Controleer of er serverproblemen zijn. Dan zit er niets anders op dan te wachten.

Methode 2: Start de telefoon opnieuw

Maar als je hebt waarom zegt mijn e-mail probleem in de wachtrij, kun je hetzelfde oplossen door je Android-apparaat opnieuw op te starten. U kunt uw apparaat opnieuw opstarten of het apparaat uitschakelen en na enige tijd weer inschakelen.

1. Houd de aan/uit-knop aan de zijkant van je mobiel ingedrukt.

2. Tik nu in het volgende menu op de optie Opnieuw opstarten.

  Wat is er met de Monkey-app gebeurd?

Opmerking: u kunt ook op het pictogram Uitschakelen tikken om uw apparaat uit te schakelen. Als u dit doet, houdt u de aan / uit-knop aan de zijkant van uw mobiel ingedrukt om uw Android later in te schakelen.

3. Wacht tot de telefoon opnieuw is opgestart en controleer of je het probleem met Gmail in de wachtrij hebt opgelost of niet.

Methode 3: Zorg voor een juiste netwerkverbinding

Soms, als uw netwerkverbinding niet stabiel is, kunt u geen e-mail verzenden zoals u gewoonlijk doet. U kunt dit eenvoudig sorteren door naar iets in uw browser te zoeken. Als je geen zoekresultaten hebt gekregen, betekent dit dat je netwerkverbinding niet stabiel is. Als je een VPN-service gebruikt, schakel deze dan uit en controleer of je hebt kunnen oplossen wat de wachtrij betekent op Gmail-probleem op Android. Zorg ervoor dat u uw mobiele gegevensverbinding gebruikt zoals hieronder wordt aangegeven.

1. Tik op het app-pictogram Instellingen in de app-lade.

2. Tik hier op de optie SIM-kaarten en mobiele netwerken.

3. Schakel de optie Mobiele gegevens in als deze was uitgeschakeld, zoals hieronder weergegeven.

4. Als u zich niet in uw land of netwerkbereik bevindt (via een roamingnetwerk), tikt u op Geavanceerde instellingen.

Opmerking: de koerier brengt u gratis kosten in rekening nadat u internationale dataroaming hebt ingeschakeld.

5. Tik vervolgens op het vakje naast Internationale roaming en stel de optie in op Altijd, zoals weergegeven.

6. Tik vervolgens op Dataroaming.

7. Tik op Inschakelen om de prompt te bevestigen.

Methode 4: Achtergrondgegevens inschakelen

Zelfs als u mobiele gegevens hebt ingeschakeld, moet u gegevensgebruik op de achtergrond inschakelen om ervoor te zorgen dat uw apparaat gebruikmaakt van mobiele gegevens, zelfs in de modus voor gegevensbesparing. Hieronder staan ​​een paar instructies om hetzelfde te doen.

1. Open de app Instellingen.

2. Tik nu op Apps.

3. Tik op Apps beheren > Gmail, zoals weergegeven.

4. Tik vervolgens op Beperkt datagebruik.

5. Selecteer nu de volgende opties als ze niet zijn geselecteerd en tik op OK.

  • Wifi
  • Mobiele data (SIM 1)
  • Mobiele data (SIM 2) (indien van toepassing)

Nu geeft je Android volledige toegang tot mobiele data, zelfs in de databesparingsmodus. Controleer of u Android in de wachtrij van Gmail kunt repareren als dit wordt veroorzaakt door problemen met het verbruik van achtergrondgegevens.

Methode 5: Schakel de batterijbesparingsmodus uit

De batterijbesparingsfuncties in uw Android-apparaat helpen u de batterij te sparen met beperkte bewerkingen van services, sensoren en apps. Als u de batterijbesparingsoptie op uw apparaat heeft ingeschakeld, zijn netwerkverbinding, Gmail en andere gezondheids-apps mogelijk uitgeschakeld. Dit kan leiden tot het besproken probleem in uw Gmail-app. Daarom wordt u geadviseerd om de batterijbesparende modus op uw apparaat uit te schakelen zoals hieronder wordt aangegeven.

1. Trek de meldingslade op uw Android-apparaat naar beneden.

2. Schakel nu de instelling Batterijbesparing uit als deze is ingeschakeld.

Methode 6: Gmail-app bijwerken

Als alle hierboven genoemde methoden u niet hebben geholpen om op te lossen waarom zegt mijn e-mail een probleem in de wachtrij, moet u ervoor zorgen dat de app is bijgewerkt naar de nieuwste versie of niet. Ga naar je Play Store en controleer of Gmail is bijgewerkt naar de nieuwste versie door de onderstaande instructies te volgen.

1. Veeg naar je startscherm en tik op de Play Store-app.

2. Typ en zoek naar Gmail, zoals afgebeeld.

3A. Als er een update beschikbaar is, tikt u op de optie Bijwerken. Wacht tot je app is bijgewerkt en controleer of je het probleem met de Gmail-wachtrij op Android kunt oplossen

3B. Als uw app al is bijgewerkt, ziet u alleen de opties Openen en Verwijderen.

Methode 7: Android-besturingssysteem bijwerken

U kunt oplossen wat de wachtrij in Gmail betekent door uw Android-apparaat bij te werken. U kunt uw Android updaten via mobiele data of via Wi-Fi. Door het Android-besturingssysteem bij te werken, kunt u alle bugs en fouten oplossen. Als u niet weet hoe u uw Android moet bijwerken, raadpleeg dan onze gids 3 manieren om te controleren op updates op uw Android-telefoon. Nadat u uw Android-besturingssysteem heeft bijgewerkt, controleert u of u het probleem met de Gmail-wachtrij kunt oplossen.

Methode 8: Forceer stop Gmail-app

Gmail verlaten en de app geforceerd sluiten is compleet anders. Wanneer u de app geforceerd sluit, worden alle achtergrondtoepassingen van de app gesloten. Dus de volgende keer dat u uw app start, moet u deze helemaal opnieuw beginnen. Volg de onderstaande stappen om op te lossen waarom mijn e-mail in de wachtrij staat.

1. Navigeer en open de app Instellingen, zoals u eerder deed.

2. Tik hier op Apps.

3. Tik op Apps beheren > Gmail, zoals weergegeven.

4. Tik vervolgens op de optie Forceer stop in de linkerbenedenhoek van het scherm.

5. Bevestig ten slotte de vraag door op OK te tikken (indien aanwezig).

Start nu Gmail opnieuw en controleer of u het probleem kunt oplossen en het antwoord hebt gekregen op uw waarom zegt mijn e-mail vraag in de wachtrij of niet.

Methode 9: Gmail-app opnieuw synchroniseren

Als alle hierboven vermelde methoden u niet helpen het probleem met de Gmail-wachtrij op te lossen, kunt u proberen uw Gmail-account van uw apparaat te verwijderen en het later opnieuw toe te voegen. Hier is hoe het te doen.

1. Start Instellingen op uw telefoon.

2. Scroll naar beneden in het instellingenscherm en tik op Accounts en synchronisatie, zoals weergegeven.

3. Tik vervolgens op Google in de lijst.

4. Tik op de optie Gmail om de synchronisatie uit te schakelen.

5. Wacht nu een tijdje en tik opnieuw op Gmail. De synchronisatie wordt weer ingeschakeld.

Nadat je het Gmail-account op je apparaat opnieuw hebt gesynchroniseerd, start je Android opnieuw op. Controleer of je hebt opgelost wat de wachtrij betekent op Gmail-query’s op Android.

Methode 10: Dagen van e-mails instellen om optie te synchroniseren

Je Gmail haalt oude e-mails slechts een paar dagen op uit je app. Als je je Gmail nieuw hebt geconfigureerd, worden ook alle oude e-mails gesynchroniseerd. Hoewel dit een voordeel is van het ophalen van uw e-mail, vergroot het ook de cache en opslag van de app. Om op te lossen waarom mijn e-mail in de wachtrij staat, moet je je synchronisatiedagen beperken tot 30. Hier zijn een paar instructies voor hetzelfde.

1. Start de Gmail-app op je Android.

2. Tik hier op het Menu hamburger-pictogram > Instellingen, zoals weergegeven.

3. Tik vervolgens op het gewenste account.

4. Scroll vervolgens naar beneden op het scherm en tik op de optie Dagen van e-mail om te synchroniseren.

5. Stel nu de dagen in op 30 dagen en tik op OK.

Methode 11: Gmail-app-cache verwijderen

Android-apparaten slaan cache op als tijdelijke herinneringen, maar wanneer deze oude gegevens in de loop van de tijd corrupt raken, moet u mogelijk te maken krijgen met wat een wachtrij betekent voor het Gmail-probleem. Het is raadzaam om uw app-cache regelmatig te wissen (minstens één keer in de 60 dagen) om toekomstige problemen te voorkomen. Hier zijn een paar instructies om de cache van de Gmail-app te verwijderen.

1. Ga naar je startscherm en tik op de app Instellingen.

2. Tik nu op Apps.

3. Tik op Apps beheren.

4. Tik vervolgens op Gmail in de lijst, zoals weergegeven.

5. Tik vervolgens op de optie Opslag.

5. Tik op Gegevens wissen.

6. Tik nu op de optie Cache wissen zoals weergegeven.

Opmerking: je kunt ook op Alle gegevens wissen tikken als je alle gegevens uit Gmail wilt verwijderen.

Methode 12: Browsercache wissen

Om uw internetervaring te verbeteren, helpen cache en cookies u hetzelfde te doen. Al deze caches en cookies worden als tijdelijk geheugen in je interne geheugen opgeslagen. Wanneer de dagen verstrijken, stapelen al deze tijdelijke herinneringen zich op en zwellen ze op in omvang. Dit verbrandt uw schijfruimte. Om op te lossen waarom mijn e-mail in de wachtrij staat, moet je de cache en cookies wissen als je de in-browserversie van Gmail gebruikt. Als u niet weet hoe u de cache en cookies in de Gmail-app kunt wissen, raadpleeg dan onze handleiding over Cache en cookies wissen op Android-apparaten. Nadat u uw browsercache en cookies hebt gewist, controleert u of u het probleem met de Gmail-wachtrij op Android kunt oplossen.

Methode 13: Google-account opnieuw toevoegen

Als geen van de methoden in dit artikel u helpt het Android-probleem met Gmail in de wachtrij op te lossen, kunt u proberen uw Google-account opnieuw toe te voegen. Hiermee kunt u alle problemen met Gmail oplossen. Hier volgen enkele instructies om uw Google-account opnieuw toe te voegen.

1. Start de app Instellingen en tik op Accounts en synchronisatie.

2. Tik vervolgens op Google > Meer optie, zoals afgebeeld.

3. Tik nu op Account verwijderen onder aan het scherm en bevestig de eventuele vraag.

4. Voeg ten slotte uw Gmail-account opnieuw toe aan uw apparaat en controleer of u het probleem met de Gmail-wachtrij hebt opgelost.

Methode 14: Gmail opnieuw installeren

Hoogstwaarschijnlijk krijgt u een oplossing voor waarom mijn e-mail het probleem in de wachtrij aangeeft door uw Google-account opnieuw toe te voegen. Als dit niet het geval is, moet u Gmail verwijderen en opnieuw installeren nadat u uw apparaat opnieuw hebt opgestart. Hier zijn een paar instructies om Gmail opnieuw te installeren.

1. Open de Play Store-app en zoek naar Gmail.

2. Tik nu op Verwijderen, zoals weergegeven.

3. Wacht tot de app volledig is verwijderd van je Android. Zoek vervolgens opnieuw naar Gmail en tik op Installeren.

4. Zodra uw app op uw apparaat is geïnstalleerd, tikt u op Openen, zoals afgebeeld.

5. Log ten slotte weer in op uw account, herstel uw gegevens (als u dat wilt) en controleer of u het probleem met de Gmail-wachtrij kunt oplossen of niet.

Methode 15: Fabrieksreset uitvoeren

Als geen van de methoden u heeft geholpen om het probleem met de e-mailwachtrij op te lossen, moet u een fabrieksreset van Android proberen. Houd er echter altijd rekening mee dat u uw mobiel opnieuw moet instellen totdat het uiterst noodzakelijk is, omdat al uw gegevens worden verwijderd. Voordat u uw Android terugzet op de fabrieksinstellingen, moet u een back-up van al uw gegevens maken. Als u niet weet hoe u een back-up van uw Android moet maken, volg dan onze gids over 10 manieren om een ​​back-up te maken van uw Android-telefoongegevens. Om vervolgens uw mobiel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, leest en implementeert u de stappen uit onze gids Hoe u een Android-apparaat hard kunt resetten.

***

We hopen dat deze handleiding nuttig was en dat je hebt geleerd hoe je kunt oplossen waarom zegt mijn e-mail een probleem in de wachtrij op een Android-apparaat. Neem gerust contact met ons op met uw vragen en suggesties via de opmerkingen hieronder. Laat ons weten welk onderwerp je wilt dat we als volgende onderzoeken.

gerelateerde berichten