Zoom “Foutcode 10004” in minuten

Als het gaat om apps voor videoconferenties, moet een van de eerste namen die in ons opkomen Zoom zijn.

Of het nu gaat om kantoorvergaderingen, online lessen of iets anders – Zoom is een solide keuze. Vooral tijdens de COVID-19-pandemie die mensen dwong thuis te blijven, zag de app een enorme boost in populariteit en gebruikersaantal.

Soms worden gebruikers na installatie echter geconfronteerd met een vervelend probleem dat bekend staat als de Zoom Error Code 10004. Maak je geen zorgen als jij ook aan dit probleem lijdt. Omdat we in deze zelfstudie uitleggen hoe u deze zoomfout in slechts enkele minuten kunt oplossen. Lees verder en ontdek meer.

Wat is de zoomfoutcode 10004?

Voordat we verder gaan, laten we bespreken wat de Zoom Error Code 10004 in het kort is. De Zoom-foutcode 10004 is een fout waarmee gebruikers meestal worden geconfronteerd wanneer ze hun Zoom-app voor het eerst proberen te openen nadat ze deze op hun computer hebben geïnstalleerd.

Ter informatie: deze fout houdt verband met de Zoom-update. Dat betekent dat gebruikers deze foutmelding krijgen als hun Zoom-app geen verbinding met de servers tot stand kan brengen voor zelfupdate.

Soms hebben gebruikers echter gemeld dat ze met dit probleem te maken hadden tijdens de installatie van de app en zelfs tijdens een Zoom-oproep.

  11 tips voor thuiswerken op een Mac

Wat zijn de redenen achter deze fout?

Laten we nu eens kijken naar enkele van de factoren die de zoomfoutcode 10004 veroorzaken:

#1. Problemen met de zoomserver

Als de Zoom-servers om wat voor reden dan ook in onderhoud zijn of niet beschikbaar zijn, kunt u met dit probleem te maken krijgen.

#2. Problemen met internetverbindingen

Net als alle andere apps die afhankelijk zijn van een internetverbinding om te functioneren, heeft Zoom een ​​stabiele internetverbinding nodig om goed te werken. Dus als uw internetverbinding op dit moment traag of onstabiel is, kunt u deze foutmelding krijgen.

#3. Fout bij automatische update

Als uw Zoom-app zichzelf op de een of andere manier niet automatisch bijwerkt, kan de zoomfoutcode 10004 verschijnen. Dit probleem verdwijnt meestal wanneer uw Zoom-client een update krijgt.

#4. Softwareinterferentie van derden

Als een toepassing van derden, zoals een antivirusprogramma, uw Zoom-client verhindert een verbinding met zijn servers tot stand te brengen, kunt u deze fout tegenkomen. Het elimineren van dergelijke belemmeringen kan ervoor zorgen dat de foutmelding niet meer verschijnt.

Voordat we u oplossingen gaan geven om de vervelende Zoom Error Code 10004 op te lossen, raden we u aan eerst het volgende te doen:

  • Kies voor power cycling van de internetrouter. Haal de stekker van je router uit het stopcontact en wacht enige tijd voordat je de stekker weer in het stopcontact steekt. Als een probleem met de internetverbinding tot een fout leidt, kan dit helpen het probleem op te lossen.
  • Probeer alle onnodige toepassingen die op de achtergrond worden uitgevoerd te sluiten en uw antivirusprogramma voorlopig uit te schakelen. Als de storing van een app van derden de zoomfoutcode 10004 veroorzaakte, zou deze verdwijnen.
  Wat is 'nep HDR' en moet je HDR Blu-rays kopen?

Als het probleem niet is opgelost door de bovenstaande dingen te doen, probeer dan de volgende methoden om de foutcode op te lossen:

Bewezen methoden om de zoomfoutcode 10004 op te lossen

Hieronder zullen we u informeren over eenvoudige en effectieve manieren om de Zoom-foutcode 10004 op te lossen. Maar voordat u een van deze oplossingen probeert, is het belangrijk om uw Zoom-servicestatus te controleren.

Het is van vitaal belang, want als u ziet dat alle Zoom-services correct werken, is het probleem mogelijk uit uw systeem voortgekomen. Hier is hoe je dat kunt doen:

  • Controleer na het betreden van de site of alle services naar behoren werken.

Als dit het geval is, is de reden voor uw probleem waarschijnlijk verborgen in uw systeem. Volg deze stapsgewijze probleemoplossingsmethoden om uw probleem op te lossen:

Uw Zoom-client een handmatige update geven

Als u uw Zoom-app niet kunt starten nadat u deze hebt geïnstalleerd, werkt u de Zoom-client handmatig bij. Sluit alle nutteloze apps die sterk afhankelijk zijn van uw netwerk en doe het volgende:

Stap 1: Open de Zoom-app.

Stap 2: Navigeer naar de rechterbovenhoek van uw scherm en klik op uw profielpictogram.

Stap 3: Klik vervolgens op ‘Controleren op updates’ en controleer of er een update beschikbaar is.

Stap 4: Als dat zo is, klik dan op ‘Installeren’.

Toestaan ​​dat Zoom door Windows Defender Firewall gaat

Als uw Windows Defender Firewall verhindert dat Zoom doorkomt, moet u het volgende doen:

Stap 1: Start ‘Uitvoeren’ door ernaar te zoeken door ‘uitvoeren’ in de zoekbalk te typen of door lang op Windows+R te drukken.

  Hoe te voorkomen dat u een "nep" HDMI 2.1-kabel koopt?

Stap 2: Typ “firewall.cpl” en klik op ‘OK’.

Stap 3: Klik op ‘Een app of functie toestaan ​​via Windows Defender Firewall’, gevolgd door ‘Instellingen wijzigen’.

Stap 4: Zoek ‘Zoom Video Conference’ en vink zowel het selectievakje ‘Privé’ als ‘Openbaar’ aan.

Stap 5: Als u ‘Zoom Video Conference’ niet kunt vinden, klikt u op ‘Een andere app toestaan’, gevolgd door ‘Bladeren’.

Stap 6: Zoek nu naar de map Zoom en druk op ‘OK’.

Stap 7: Sta vervolgens Zoom Video Conference toe voor zowel openbare als particuliere netwerktoegang.

Zoomcache en cookies wissen

Corrupte cachebestanden en cookies kunnen ertoe leiden dat Zoom niet goed werkt en verbindingsproblemen vertoont. U kunt uw Zoom-cache en cookies eenvoudig wissen door dit te doen:

Stap 1: Sluit uw Zoom-app af als deze is geopend en start ‘Uitvoeren’.

Stap 2: Typ ‘AppData’ en klik op ‘OK’.

Stap 3: Open de map ‘Zoom’.

Stap 4: Zoek in die map een andere map met de naam ‘data’ en verwijder deze.

Stap 5: Als u klaar bent, start u Zoom opnieuw.

Stap 6: Log in met uw inloggegevens.

Zoom verwijderen en vervolgens opnieuw installeren

Als de bovenstaande oplossingen niet helpen, moet u Zoom verwijderen en vervolgens Zoom opnieuw installeren. Volg deze stappen:

Stap 1: Start vanuit het menu ‘Start’ het ‘Configuratiescherm’.

Stap 2: Onder ‘Programma’s’ vindt u ‘Een programma verwijderen’.

Stap 3: Zoek ‘Zoom’ in de lijst en klik er met de rechtermuisknop op.

Stap 4: Klik op ‘Verwijderen’.

Stap 5: Ga na het verwijderen naar de officiële website van Zoom en installeer de Zoom-app opnieuw op uw computer.

laatste woorden

Nu u weet hoe u de zoomfoutcode 10004 kunt oplossen, kunt u voor eens en voor altijd afscheid nemen van dit probleem. Volg onze tutorial zorgvuldig en uw Zoom-app zou weer normaal moeten werken. Veel succes!

Bekijk vervolgens hoe u de achtergrond van de vergadering tijdens het Zoom-gesprek kunt vervagen.